دکتر پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد در سفر به شهرستان بافق با طلاب و روحانیان حوزه های علمیه بافق در مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای مرکز یزد "‌مدیر کل صداوسیمای مرکز یزد در جمع طلاب و روحانیان حوزه های علمیه بافق در مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) این شهرستان به تبیین نقش رسانه ها در دنیای امروزی پراخت و اظهار کرد: امروزه فضای مجازی و رسانه حقیقت زندگی شده است. 

دکتر پهلوانیان با تشرح  بیانات مقام معظم رهبری در زمینه فضای مجازی و ارتباطات افزود: مدیریت صحیح  فضای مجازی مهمترین راهکار مقابله با توطئه های دشمنان نظام در این راستا است .

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیان پرچمدار حرکت فرهنگی نظام و انقلاب هستند خاطر نشان کرد: شناخت فضای مجازی و تسلط تفکر اسلامی بر فضای مجازی از ضروریات برنامه  حوزه های علمیه است.

مدیر کل صداوسیمای مرکز یزد با اشاره به گستردگی شبکه های مجازی دشمنان انقلاب و نظام افزود: تزلزل اعتقادات اسلامی به صورت موجی گسترده از سوی شبکه های ضد انقلاب در حال انجام است .

وی تصریح کرد: اتاق فکر دشمنان اسلام با ایجاد شبکه های مجازی و رسانه های دیداری و شنیداری قصد دارد قدرت تفکر را از جامعه اسلامی بگیرد.

 پهلوانیان با تاکید بر ضرورت توجه حوزههای علمیه به استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی و رسانه گفت: نگاه جهان به اسلام تحت تاثیر قدرت رسانه است .

وی افزود: روحانیون با قدرت ، شناخت و حضور موثر در فضای مجازی به جهاد فرهنگی بپردازند.

مدیر کل صداوسیمای مرکز یزد گفت: باید تلاش شود در فضای مجازی فرهنگ و اعتقادات اسلامی و دینی ترویج یابد.

پهلوانیان بیان داشت : در عرصه فرهنگ نیز باید با گروههای جهادی تشکیل شود و از نظام اسلامی دفاع کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر سیاسی و نظامی در منطقه و تبیلغات وسیع گروه تروریستی داعش گفت: امروز جنگ نظامی در مرتبه سوم و بعداز جنگ فرهنگی و اقتصادی قرار دارد.

مدیر کل صداوسیمای مرکز یزد خاطر نشان کرد: بیشتر تلاش های گروهای تروریستی به ویزه داعش و پیروزی هایی که کسب کرده اند از طریق فعالیت گسترده در فضای مجازی است چرا که جنگ امروز جنگ فکر است.

پهلوانیان گفت: دنیای امروز دنیای رسانه است و انسانی موفق است که بتواند این عرصه را بدرستی مدیریت کند و در مقابل هجمه های دشمن با شناخت و حضوری موثر مقابله کند.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت سواد رسانه ای بر ضرورت توجه آن از سطح پایه در جامعه تاکید کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا