نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی و موبایل‌ها ذهن مردم را از خلاقیت دور کرده است، گفت: ابزارهای نوین ارتباطی نمی‌تواند جایگزین کتاب‌های چاپی شود. آیت‌الله محمدرضا ناصری در آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب یزد اظهار داشت: کتاب‌هایی که در این چنین نمایشگاه‌هایی عرضه می‌شود، با دقت و بررسی در محتوا ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه محتوای کتاب باید برای رشد جامعه، معنویت، تهذیب، درست حرکت کردن در مسیر سبک زندگی اسلامی مفید باشد و مردم را در مقابل محتوای ابزارهای نوین ارتباطی قوی کند.
امام جمعه یزد عنوان کرد: گرچه استفاده از ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی زمان کمتری از افراد می‌گیرد ولی در صورتی که انسان‌ها از کتاب به صورت کامل جدا شوند، ذوق تحقیقاتی و فکر کردن را از دست می دهند.
ناصری افزود: الان متاسفانه کتاب‌هایی که نوشته می‌شود بیشتر به این صورت است که نویسنده در اینترنت جست‌و‌جو کرده و مطالبی را از جاهای مختلف برداشته سرهم کرده و یک کتاب را به چاپ رسانده است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: در این حالت احساس می‌شود که مولف و این شخص خیلی قدرت تحلیل و فکرش را در نگارش کتاب به کار نبرده تا دیگران بتوانند از ابداعات آن استفاده کنند.
وی ادامه داد: با وجود اینکه این اقدام وقت انسان را کمتر می‌گیرد ولی تنبلی افراد در تحقیق و پژوهش و مطالعه درست را به دنبال دارد و به این صورت از لحاظ علمی سطح کمتری پیدا می‌کنند.
امام جمعه یزد نقش کتاب در زندگی انسان را بسیار مهم و سازنده دانست و گفت: در بسیاری موارد دیده شده که وقتی مولفان بزرگ ما یک کتاب نگارش می‌کنند، در کنار آن چندین کتاب دیگر توسط این مولف و نویسنده‌های دیگر نگاشته می‌شود.
ناصری ادامه داد: در نمایشگاه‌ها باید به گونه‌ای اقدام کنیم که مردم را به سمت مطالعه بیشتر از کتابخانه‌ها سوق دهیم تا کتابخانه‌های ما خالی از مطالعه کننده نشود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به لزوم ورود کتاب به سبد خرید مردم، گفت: در گذشته در منازل همه مردم کتاب حضور خوبی داشت ولی الان متاسفانه کتاب به فضای مجازی و موبایل برای مردم تبدیل شده است و پولی که مردم برای اینترنت‌های موبایلی می‌دهند خیلی بیشتر از پولی است که برای صرف خرید استفاده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر کتاب‌هایی در نمایشگاه‌ها عرضه شود که محتوای مناسبی داشته باشد و مردم به کتاب‌خوانی بیشتر ترغیب شوند و مردم را به مسائل دینی و انقلابی تشویق کنند، ارزش بسیار بالایی دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا