مژگان ملکی دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی پارچه و لباس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد از پایان‌نامه خود با عنوان طراحی و تولید لباس مجلسی، رسمی و راحتی برای معلولان ویلچری دفاع کرد. او گفت که دغدغه خاطرم پوشش افرادی بود که از ویلچر استفاده می‌کردند.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی پارچه و لباس دانشگاه آزاد اسلامی یزد موفق شد پس از یک سال کار تحقیقاتی و پژوهش موثر برای نخستین بار در کشور از پایان‌نامه خود با موضوع طراحی و تولید لباس مجلسی، رسمی و راحتی برای معلولین ویلچری دفاع کند.
وی هدف از انتخاب این موضوع را کم توجهی تولیدکنندگان و طراحان به تولید و طراحی لباس ویژه معلولانی دانست که از ویلچر استفاده می‌کنند.
این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی یزد کار خود را حاصل تحقیق بسیار دقیق و صحبت با 24 نفر از معلولان که 14 نفر از آنها مرد و 10 نفر زن بودند بیان کرد و گفت: «با توجه به نگاه دقیقی که در جامعه داشتم دغدغه خاطر ذهنی ای در من ایجاد شد تا به لباس افراد جامعه که بنا به شرایط از ویلچر استفاده می‌کنند، بپردازم و خوشبختانه به تحقیق خوب و قابل کاربردی شدن نیز دست یافتم.»

ملکی خصوصیات بارز یک تحقیق و پروژه دانشگاهی را بعد از توجه به نیازهای جامعه و هدف قرار دادن بازار مصرف استمرار و شادابی تحقیق و همچنین پیگیری و تداوم تا به هدف نهایی رساندن دانست و ادامه داد: «در پروژه طراحی و تولید لباس برای معلولان ویلچری به مدت 3 ماه برای تحقیق حضوری و صحبت با معلولان به مراکز فیزیوتراپی و بهزیستی مراجعه کردم تا بتوانم از نزدیک با مشکلات آنها بیشتر آشنا شوم و خوشحالم در آینده ای نزدیک شاهد به تولید رسیدن لباس ویژه معلولان خواهم بود و تحقیق و پژوهشم کتابخانه‌ای نخواهد بود.»
به گزارش آنا، حجت الاسلام مهدی حرزاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان یزد و دکتر نوید نصیری‌زاده معاون پژوهشی واحد یزد قبل از برگزاری جلسه دفاع در محل دفاع حاضر شدند و از نزدیک با روند انجام تحقیق و پژوهش این دانشجو آشنا شدند.
در زمان برگزاری جلسه دفاع که به استاد راهنمایی دکتر محمدرضا احمدزاده و استاد مشاوری دکتر ابوالفضل داودی برگزار شد، مدعوینی از بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد جانبازان و دانشجویان مسئولان دانشگاه و دانشگاه نیز حضور داشتند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا