به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد طرح کشوری تجمیع واحد ارتباطات در مرکز استان در دستور کار مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد می باشد .

دکتر احمد دهقان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد با اعلام این خبر و اشاره به محدودیت منابع  و لزوم استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود و اجرای دستورالعمل ابلاغی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور بیان داشت :استان یزد با  وجود  9 شهرستان ،در راستای مدیریت حجم بالای درخواست های امدادی و دسته بندی تماس ها در تلاش است تمام مراکز پیام اورژانس پیش بیمارستانی  شهرستان های  تابعه استان یزد  را در واحد ارتباطات مرکز استان ادغام گردا ند.

وی با اشاره به اهمیت داشتن تخصص و مهارت در امر تریاژ تلفنی واحد ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی بر اساس نظرات کارشناسی اظهار کرد: کارشناسان با سابقه و دوره دیده پرستاری پس از انجام تریاژ تلفنی و گرفتن شرح حال از بیماران با توجه به شرایط و کد های عملیاتی موجود در منطقه جهت هرگونه اقدام  تصمیم گیری میکنند .همچنین تماس گیرندگان می توانند بر اساس نیاز و دستورالعمل های کشوری از مشاوره های پرستاری و همچنین مشاوره پزشک دوره دیده به صورت 24 ساعته در راستای کمک به امداد خواه  بهره مند شوند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد در ادامه بیان داشت : اجرای این دستورالعمل کشوری از شهرستان اشکذر با وجود 2 پایگاه و 4 آمبولانس به عنوان اولین شهرستان و شهرستان تفت با وجود 6 پایگاه و 8 آمبولانس به عنوان دومین شهرستان استان آغاز شده ،که تاکنون نتایج حاصل از پایش ها خوب و قابل قبول بوده است. همچنین در گام بعدی شهرستان های مهریز و میبد و اردکان در دستور کار می باشند .که در صورت آماده شدن زیر ساخت های لازم در سال آینده اجرا خواهد شد .

این مقام مسئول همچنین یادآور شد سامانه کشوری 1590و شماره تماس 7244333 0353 جهت پاسخگویی به شکایات و انتقادات و پیشنهادات  کلیه بیماران و هم استانی های شریف راه اندازی شده است ،که شکایا ت خود را به صورت تلفنی یا مکتوب به این مرکز ارسال نمایند و از این طریق ما را در ادامه ی روند خدمت رسانی هرچه بهتر یاری نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا