علی اصغر باقری

ظهور حضرت بقیة ا... الاعظم امام زمان (عج) که یکی از بزرگترین اتفاقات تاریخ بشریّت خواهد بود مستلزم این است که زمینه های لازم برای تحقق آن فراهم شود. صاحب نظران بر این باورند که انقلاب اسلامی و برپایی نظام اسلامی و ایجاد دولت اسلامی و فراگیری دولت اسلامی و در نهایت فراگیری تمدن اسلامی پنج عنصری است که باید قبل از ظهور محقق شده تا زمینه پذیرش حضور و ظهور آخرین ذخیره الهی فراهم شود و یکی از انگیزه های اصلی امام خمینی(ره) در مبارزه با رژیم طاغوتی گذشته و انقلاب اسلامی و برپایی نظام اسلامی حرکت در مسیر انتظار فرج و تحقق زمینه های ظهور بوده و این مسیر همچنان به راه خود ادامه داده و تحولات منطقه ای به سمت فراگیری دولت اسلامی و تمدن اسلامی به پیش می رود. اما دشمنان اسلام به سرکردگی شیطان بزرگ امریکا متوجه این موضوع شده و تمام تلاش خود را در برابر این حرکت عظیم به میدان آورده اند و هر از چند گاهی با فتنه های داخلی و خارجی موانع و مشکلاتی را بر سر راه ایجاد می کنند.

ایجاد گروههای تروریستی چون طالبان و القاعده و داعش و دیگر تکفیری ها و انجام جنایتهای هولناک توسط اینها تلاشهایی برای مقابله با فراگیری دولت اسلامی و تمدن اسلامی و بدبین کردن مردم جهان نسبت به اسلام و مسلمانان است. همچنین ایجاد مانع برای تحقق دولت اسلامی در ام القرای اسلام و انقلاب اسلامی بطوریکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که قریب چهل سال از آن می گذرد تا کنون دشمن نگذاشته و ما هم یا ناخواسته نخواستیم یا نخواستیم و یا خواستیم اما نتوانستیم دولت اسلامی را برپا نماییم و هر از چند گاهی در فضاهای پرهیاهوی انتخاباتی آنچه از آب در آمد دولت اسلامی نبود و این چیزی است که در جایگاه وقفوهم انّهم مسئولون از یکایک ما و نقشی که در این باره داشتیم پرسیده خواهد شد که چرا نخواستیم و اگر خواستیم چرا نتوانستیم و تلاش نکردیم... علی ایّ حالٍ باز این گوی و این میدان و انتخاب دولت جدید که بخواهیم اسلامی باشد یا همچنان چون گذشته غیر اسلامی با کوله باری از تجربیات چهل ساله با شعارها و عملکردهای رنگارنگ هیچ عذری را برای هیچکس باقی نمی گذارد که باز بخواهیم شانه از بار مسئولیت خالی نموده و در جهت تحقق یکی از ملزومات ظهور کوتاهی کنیم. بهترین حالت انتخاب اصلح و تلاش برای رأی آوری آن می باشد و بدترین حالت این است که کسی در انتخابات شرکت نکند.

امروز بازی های چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدال به هم خورده و دو طیف در انتخابات آینده رقابت خواهند کرد هر دو طیفی که شعارشان این است که برای برقراری امنیّت و رفاه و عدالت  و بهبود وضع اقتصادی و بعضاً ارزشهای اسلامی تلاش خواهند کرد. طیف اول این شعارها و به عبارتی آرمانها را با روش انقلابی و دینی پی گیر خواهد بود که قانون اساسی هم همین روش را از مسئولین نظام اسلامی خواسته ولی طیف دوم این آرمانها را با روشی غیر انقلابی و غیر دینی پی گیر خواهد بود که متأسفانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون غالباً این طیف بر مسند مدیریت اجرایی و بعضاً قانونگذاری کشور حاکم بوده و حتی دولت احمدی نژاد که در طیف اول قرار گرفت در چهارساله دوم به سمت طیف دوم متمایل شد.

 دولت فعلی هم که شالوده و عصاره ای از طیفهای مختلفی که سالها با تفکر غیر انقلابی و غیر دینی و بعضاً از عناصر اصلی یا همراهان فتنه 88 بودند شکل گرفت و همگی شاهد و ناظر آن بوده و هستیم که چگونه آبرو و حیثیّت و منافع ملی ملت ایران را به ثمن بخس در مذاکرات دادند و به جای آن حقارت و تحریم بیشتر و رکود فلج کننده ای که شیطان بزرگ سالها آرزوی آن داشت را به دست خود بر ملت تحمیل نمود. حال که پس از چهار سال می بینند کار مثبتی از این تفکر غلط عاید ملت نشده با دروغ گویی مردم را فریب می دهند که برجام سایه جنگ را از سر ملت کنار زد!! به این دروغگوها باید گفت اگر سایه جنگ از سر ملت برداشته شده چرا کار به جایی رسیده که کشورهای ذره بینی در نقشه جهان ما را تهدید می کنند؟. چرا وزیر امور خارجه ما جلو امیر کویت زانو می زند و نتیجه ای نمی گیرد. چرا وزیر جنگ پاکستان ایران را تهدید به ویران کردن نمود؟ چرا سفیر عربستان در کشور اروپایی ما را به گزینه های روی میز تهدید می کند و بعد آن حادثه های اسفناک درباره حجاج بوقوع می پیوندد و عربستان جرأت کرد با حمله به یمن ایران را تحقیر نماید؟ چرا شما نتوانستید یک آب و نان ساده به دست مظلومان یمن برسانید و با اشاره وزیر امور خارجه امریکا آن کشتی به سمت جیبوتی حامی عربستان رفت؟!! اینکه وزیر امور خارجه ما آقای ظریف رسماً در دانشگاه می گوید امریکا با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را می تواند از کار بیاندازد و یک عده دانشجونما برای وی کف می زنند!! اینها اقتداری می آورد که باعث رفع سایه جنگ می شود یا این حرکات و رفتارها به مثابه ستون پنجم دشمن عمل می کند؟ به آقایان می گوییم به کدخدایتان بگویید دِبزن لامصّب آن بمب لولو را و کار را تمام کن تا شما هم بروید نزد کدخدا و به کاسه لیسی خوش باشید که ما را به خیر شما امیدی نیست و قاطبه مردم  خود می دانند که جواب آن بمب را چگونه بدهند.   

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا