طی نشستی با حضور مدیران ستادی و مدیران کل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و هیات مدیره کانون بازنشستی کشوری تفاهم نامه ای همکاری در راستای آموزش های مادام العمر و ایفای مسئولیت های فرهنگی و اجتماعی منعقد شد.

طی نشستی با حضور مدیران ستادی و مدیران کل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و هیات مدیره کانون بازنشستی کشوری تفاهم نامه ای همکاری در راستای آموزش های مادام العمر و ایفای مسئولیت های فرهنگی و اجتماعی منعقد شد.

     به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، اين تفاهم نامه با هدف پر کردن اوقات فراغت بازنشستگان عزيز کشوري، آموزش تخصصي و مهارت آموزي، استفاده از ظرفيت هاي بازنشستگان متخصص به عنوان مربي آموزشگاه هاي فني حرفه اي، کمک به اشتغال فرزندان بازنشستگان و برون سپاري برخي از فعاليت هاي سازمان فني و حرفه اي به کانون هاي بازنشستگي، بين صندوق بازنشستگي کشوري و سازمان آموزش فني و حرفه اي به مدت منعقد شد.

بر اساس این گزارش بازنشستگان کشوري و فرزندان آن ها مي توانند از طريق کانون هاي بازنشستگي يا مراجعه به ادارات فني و حرفه اي سراسر کشور از خدمات سازمان آموزش فني و حرفه اي استفاده کنند و دوره هاي آموزشي شامل همه دوره هاي تعريف شده سازمان فني و حرفه اي است که به صورت رايگان به بازنشستگان ارائه مي شود و در صورت تقاضاي بازنشستگان براي دريافت گواهي معتبر که قابليت بين المللي دارد، تنها هزينه صدور مدرک از آن ها دريافت مي شود.

این گزارش می افزاید: ارائه بيمه مسووليت مدني حوادث کارآموزان، برگزاري دوره هاي آموزشي اختصاصي و مورد نياز بازنشستگان و در نهايت ارائه مدرک و گواهي معتبر از سوي سازمان فني و حرفه اي به بازنشستگان و فرزندان آن ها در صورت موفقيت در آزمون هاي علمي و عملي سازمان از جمله محورهاي اين تفاهم نامه است.

بنابراین گزارش تأمین فضا و فراهم سازی شرایط برگزاری دوره های آموزشی، همایش ها، مسابقات و جشنواره های مهارتی، تبلیغ و اطلاع رسانی به گروه های هدف، اجرای نیازسنجی آموزشی، تأمین هزینه های دوره های آموزشی خاص، بهره مندی بازنشستگان کشوری سازمان و خانواده های ایشان از خدمات خاص صندوق بازنشستگی و ... از تعهدات صندوق بازنشستگی کشور می باشد .

شایان ذکر است همکاری در زمینه ی اجرای طرح های آینده پژوهی، چشم انداز و سیاستگذاری در حوزه های مهارت آموزی در راستای اقتصاد مقاومتی، برگزاری در تهیه و تدوین استانداردهای آموزشی مورد نیاز، برگزار همایش های، کنفرانس ها و سمینارهای آموزشی، استفاده متقابل از کارشناسان، مربیان و مدرسان در بخش های آموزشی، مهارتی و پژوهشی و ... از تعهدات مشترک طرفین می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا