نمایندۀ دفتر مقام معظم رهبری و رئیس کمیتۀ دینی، عُلمائی و نخبگان پناهنده در ایران در چهارمین همایش کشوری افغانستان‌شناسی گفت: اسلام و قرآن مهمترین وجه اشتراک و پیوند دهندۀ مردم ایران و افغانستان است و دشمنان به دنبال تهی کردن این وجه اشتراک هستند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، چهارمين همايش كشوري افغانستان شناسي روز دوشنبه 16 اسفندماه با حضور «آيت الله محمدرضا ناصري» نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، «محمدعلي طالبي» معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، «حجت الاسلام والمسلمين اکبر فلاح نژاد» نماينده دفتر مقام معظم رهبري و رئيس كميته ديني، علمائي و نخبگان پناهندگان جمهوري اسلامي ايران، «حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلی صالحی» معاون فرهنگي و اجتماعي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور، «سيوانكا دانابالا» نماينده كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، «نصيب احمد نور» سفير افغانستان در ايران و مديران‌كل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانهاي اصفهان، سيستان و بلوچستان، قم و يزد در سالن همايشهاي تالار فرهنگيان يزد برگزار شد.
نمایندۀ دفتر مقام معظم رهبری و رئیس کمیتۀ دینی، عُلمائی و نخبگان پناهنده در ایران در این همایش بیان کرد: دین اسلام پیوند عمیقی بین مردم ایران و افغانستان ایجاد کرده و قرآن کریم نیز عامل وصل است.
«حجت الاسلام والمسلمين اکبر فلاح نژاد» با بیان اینکه دشمنان و استکبار جهانی در تلاش برای بلعیدن سرمایه های کشورها هستند، ادامه داد: با توجه به اینکه قدرت اسلام چنین اجازه ای به آنان نمی دهد، تلاش می کنند از غفلت برخی مسلمانان استفاده کرده و به اهداف شوم خود برسند.
وی تصریح کرد: برای دشمنان اسلام، ایرانی، سوری یا افغانستانی تفاوتی ندارد زیرا مسلمانان را بزرگترین خطر برای خود می دانند.
حجت الاسلام والمسلمین فلاح نژاد افزود: دشمنان هوشياري و وحدت ملت‌هاي مسلمان را بر نمي‌تابند و به همين دليل نيز به اختلافات ميان اين ملت‌ها دامن مي‌زنند.
نمایندۀ دفتر مقام معظم رهبری از آیه‌های قرآن مجید به عنوان تابلوهای هدایت بشر یاد کرد و گفت: ایمان و نماز شرط رستگاری است و اگر می‌خواهیم به سعادت برسیم، از کتاب خدا غافل نشویم که همانا مسیر رستگاری را برای مسلمانان و انسان‌های آزاده دنیا مشخص کرده است.
رئیس کمیته دینی، علمایی و نخبگان پناهندگان خطاب به مهاجران افغانستان در ایران گفت: آغوش گرم
ایران و به ویژه مردم مهمان نواز استان یزد برای پذیرایی از شما گشوده شده و باید در راستای تقویت برادری تلاش کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین فلاح‌نژاد در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: ملت ایران بتواند در برخورد و رفتار با مردم دوست و همسایه خود و ملّت افغانستان، حدیث «الجّار ثمّ الدّار» حضرت زهرا (س) را به شایستگی عمل کند.
گفتنی است در ادامه این همایش، ضمن رونمائی از نرم افزار آثار برگزیدگان چهارمین همایش کشوری افغانستان شناسی، از برگزیدگان این همایش در رشته های حفظ و قرائت قرآن، هنری، فرهنگی و ورزشی با اهدای تندیس جشنواره و لوح تقدیر تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا