استاندار یزد عصر پنج شنبه 19 اسفند ماه در شورای پدافند غیرعامل استان که با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد، اظهار امیدواری کرد: از طریق مرکز آموزشی مهارتی پدافند غیرعامل استان بتوان با برنامه‌های آموزشی، تشکل‌های مردمی را دخیل و آموزش همگانی در حوزۀ پدافند غیرعامل را تقویت کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، شورای پدافند غیرعامل و نخستین شورای پدافند زیستی استان با حضور «سردار غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد، «محمدعلی طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، «عباس حیدری» مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، «محمدصادق طهماسبی» مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و اعضای این شورا در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در نشست شورای پدافند غیرعامل استان گفت: در استان یزد تاکنون پنج جلسه در ارتباط با پدافند غیرعامل و چهار رزمایش در این زمینه برگزار شده است.
«سیدمحمد میرمحمدی» اظهار امیدواری کرد: از طریق مرکز آموزشی پدافند غیرعامل استان بتوان با برنامه‌های آموزشی، تشکل‌های مردمی را دخیل و آموزش همگانی در حوزه پدافند غیرعامل را تقویت کرد.
میرمحمدی ادامه داد: هدف ما در حوزه پدافند غیرعامل مصون کردن استان در حوزه های فردی و اجتماعی تهدیدزا است که ممکن است به جامعه آسیب وارد کند.
وی با بیان اینکه لازم است برنامه‌هایی برای رفع آسیب ها داشته باشیم، گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تهدیدی بود که همکاران استان با تعامل، همکاری و به سرعت در این باره اقدام کردند و موفق به پیشگیری و مهار آن شدند.
فرماندۀ قرارگاه پدافند زیستی استان بیان کرد: اطلاع رسانی مناسب و برخورد دستگاه‌های استان موجب شد مردم به بهترین نحو با خطری که روبه‌رو بودند، آشنا شوند و در این زمینه به طور همگانی مشارکت کنند.
استاندار یزد با بیان اینکه روند جلوگیری از انتشار ویروس آنفلوآنزا خسارت‌های بسیاری برای دولت داشت، ادامه داد: این خسارت به مراتب کمتر از خسارتهایی بود که در صورت بروز این بیماری ممکن است متوجه مردم باشد.
وی افزود: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تجربه‌ای شد که بدانیم همکاری‌های دستگاهها و مسئولان استان از نظر برخورد علمی و نیز ایمان به کار قوی هستند.
میرمحمدی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: مرکز آموزشی پدافند غیرعامل استان بتواند نقش مؤثری در سطح ملی ایفا کند و با وجود این مرکز در استان از بسیاری از آسیب‌های این حوزه پیشگیری شود.


ضرورت توجه سازمان پدافند غیرعامل در حوزه زیستی و شیمیایی به استان یزد


«محمدعلی طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این نشست ضمن اشاره به اهمیت حوزۀ پدافند غیرعامل و فعالیتهای خوب دولت تدبیر و امید در این حوزه، اظهار امیدواری کرد: موقعیت جغرافیایی یزد، پیشینه مردم در توجه به امور پدافندی و نیز نقش برجسته و ایثارگری‌های مردم استان یزد در دوران‌های مختلف موجب شود توجه سازمان پدافند غیرعامل کشور در حوزه زیستی و شیمیایی به این استان بیشتر باشد.
گفتنی است در پایان نشست شورای پدافند غیرعامل استان احکام رؤسا و اعضای کارگروه های قرارگاه پدافند زیستی استان اعطا شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا