در راستای ارتقاء سطح ایمنی و ارائه خدمات مناسب به مسافرین نوروزی، نشست مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با پلیس راه استان یزد، برگزارگردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، در این نشست که با میزبانی این اداره کل و در راستای ارتقاء سطح ایمنی و ارائه خدمات مناسب به مسافرین نوروزی برگزار گردید، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، معاونین، روسای ادارات شهرستانی، فرمانده پلیس راه استان و فرماندهان پاسگاه های پلیس راه شهرستان ها، حضور داشتند.

مهندس محسن صادقیان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، در این نشست صمیمی، ماموریت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان را در بخشهای مختلف و بخصوص بخش ایمنی، تشریح نمود و بر اجرای عملیات های افزایش ایمنی مانند خط کشی، آشکارسازی ورودی ها، دست اندازها، حفاظ های حاشیه راه ها و شیب شیروانی ها تاکید نمود.

صادقیان افزود: امسال اولین سالی است که راهداری و حمل نقل در قالب یک اداره کل وارد طرح نوروزی می شوند و اثرات این ادغام باید در طرح نوروزی توسط مردم دیده شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، گفت: ما دومین استانی هستیم که کمترین تعداد تلفات جاده ای را در بین استان های کشور داریم، اگر چه یک کشته هم برای جاده ها زیاد است ولی همین کاهش تعداد کشته ها، بدلیل هماهنگی و فعالیت های مناسب راهداری و همچنین پلیس راه در راه های استان می باشد.

این مقام آگاه ادامه داد: امروزه کاهش درصد کشته های جاده ای بسیار سخت شده و زمان آن رسیده که با حضور فیزیکی بیشتر در جاده ها و برخورد با متخلفین رانندگی، ناوگان، و همچنین با آموزش و فرهنگ سازی بتوانیم ایمنی جاده ها را افزایش دهیم.

این مقام مسئول، اذعان داشت: همکاری و هماهنگی بین پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده ای، در ایجاد گشت های جاده ای، برخورد با متخلفین، استفاده مناسب و بهره داری بهتر از سامانه های هوشمند جاده ای و بانک های اطلاعاتی تردد جاده ای، برگزاری جلسات هماهنگی و تصمیم گیری های مشترک فی مابین پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده ای، منجر به نتایج خوب و موثرتری خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، اضافه نمود: پیش بینی می شود ترافیک جاده ای در راه ها در نوروز، در مشابه با نوروز سال گذشته ۴ الی ۵ درصد افزایش یابد.

محسن صادقیان، در پایان، به همکاران خود توصیه کرد که برای افزایش ایمنی جاده ها، باید در دسترس باشیم و در راستای کاهش تصادفات جاده ای، باید به دنبال اندیشه های نو و ایده های جدیدتر می بود.

گفتنی است در ادامه این نشست مشترک، سرهنگ مظفری، فرمانده پلیس راه استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی بخصوص شهدای نیروی انتظامی و شهدای راهداری، اظهار امیدواری کرد که ادغام راهداری و حمل و نقل جاده ای و اولین حضور اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در طرح نوروز پر برکت بوده و باید اثرات خوبی داشته باشد.

فرمانده پلیس راه استان، ضمن تاکید بر انجام عملیات های زود بازده ایمنی در جاده و تکمیل عملیات های ایمنی مانند خط کشی های محورها، قبل از سفرهای نوروزی گفت: اقدامات ما در زمینه افزایش ایمنی و کاهش تلفات جاده ای بخصوص در سفرهای نوروزی، باید بصورت عملی و همراه با بهره گیری از تجربه سالهای گذشته باشد و از کارهای تحقیقاتی و علمی که در این چند ماه بر روی بانک های اطلاعاتی جاده ای انجام شده‌ و استفاده گردد.

مظفری اذعان داشت: برخورد با متخلفین جاده ای و نشان دادن این تخلف‌ها به مردم و افزایش آگاهی مردم در این زمینه نیز، یکی از مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد تا تخلف در جاده ها کمتر شود.

در پایان، سرهنگ مظفری هماهنگی بیشتر بین پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده ای و اجرای طرح های مشترک و اتخاذ تصمیم های مناسب و به موقع در جهت افزایش ایمنی جاده ها را خاطر نشان نمود و ابراز داشت: ان شاالله نوروز بسیار خوبی برای مردم ایران رقم بخورد و این همکاری و هماهنگی بین پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده ای، باعث ایجاد رضایت بیشتر در بین مردم گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا