استاندار یزد در همایش یک روز هیجان و صمیمیّت با بیان اینکه دیدنِ نیمۀ پُر لیوان موجب امیدواری است، گفت: اگر بخواهید شاد و امیدوار باشید باید میان شادی و غم یکی را انتخاب کنید و این محیط خانوادۀ سالم و شاداب است که رشد فرزندان را فراهم می‌کند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، همایش یک روز هیجان و صمیمیّت عصر جمعه بیستم اسفند ماه با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، مدیران کل دفتر امور بانوان و خانواده و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، فرماندار یزد، مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی از مسئولان در سالن ورزشی آیت الله شهید صدوقی(ره) یزد برگزارشد.
استاندار یزد در این مراسم با اشاره به عنوان همایش بیان کرد: هدف افزایش شادی‌ها و دورهم‌بودن‌هاست.
«سیدمحمد میرمحمدی» شادی، امید و سلامت را سه مقولۀ زندگی‌بخش نام برد و با طرح این پرسش که چه چیزهایی موجب شادی انسان می‌شود، به مزایای شادی و معایب غم و اندوه اشاره کرد و گفت: باید از غم و غصه دور شد و تا حدّ توان خود را شاد نگه داشت.
وی افزود: باید ارادۀ شاد زیستن را در خود تقویت و انتخاب کرد که شادی یا غم را برگزید زیرا این خود ما هستیم که در شاد بودن نقش اساسی داریم.
میرمحمدی با بیان اینکه شاد بودن بسیار راحت و غم و غصه خوردن هم به همان میزان راحت است، ادامه داد: شادی یک انتخاب و دست خود ماست و ما می‌توانیم از غم دور شویم و به شادی و نشاط روی بیاوریم پس چرا به آن سمت نرویم.
استاندار یزد گفت: افرادی که امیدوارند، شاد و افراد مأیوس دچار غم و غصه هستند؛ از این رو ما در هر شرایطی باید برای رسیدن به وضع بهتر، آیندۀ بهتر، پیشرفت، تعالی، بلوغ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، انسانیت وکمال امیدوار باشیم زیرا امیدواری توان ما را افزایش می‌دهد.
وی با بیان اینکه دیدنِ نیمۀ پر لیوان و نه نیمۀ خالی لیوان موجب امیدواری است، بیان کرد: اگر بخواهید شاد و امیدوار باشید باید سلامت باشید و غم و غصه را از یکدیگر دور کنید.
استاندار یزد با بیان اینکه مدیریت خانواده به عهدۀ زن خانه است و نقش اساسی در خانواده را زن برعهده دارد، دربارۀ اهمیت حضور بانوان در خانواده گفت: فرزندان را زن تربیت می‌کند، دختران و پسران از دامن زن تربیت می‌یابند و مهر و محبت را نیز فرزند از مادر فرا می‌گیرد.
وی افزود: نقش زن‌ها در خانواده نقشی اساسی است و فرزندی که در دامن یک بانوی پاک‌دامن، متین، مؤدب، بانشاط و امیدوار پرورش یابد به‌طور قطع بانشاط، امیدوار و سالم پرورش خواهد یافت.
میرمحمدی بیان کرد: زندگی هنگامی زیبا می‌شود که خانواده‌ها شادی، نشاط، همدلی، احترام متقابل و تحمل را بیاموزند.
استاندار یزد سازندۀ رشد فرزندان را محیط خانواده ای سالم و شاداب دانست و گفت: اگر این سنگ بنای خانواده درست بنا شود، آن جامعه سالم و بدون ناهنجاری و آسیب اجتماعی خواهد بود و در عوض ادب و فرهنگ جایگزین خشونت در آن جامعه خواهد شد.
میرمحمدی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با همّت همۀ مردم به‌ویژه مشارکت خیّران و افرادی که دل‌شان برای سلامت اجتماعی می‌سوزد زمینه‌های همدلی، شادی، نشاط، امیدواری و سلامت جامعه فرآهم شود.
صمیمیت و مهارت‌افزایی رویکرد همایش یک روز هیجان و صمیمیّت
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری نیز در این مراسم مناسبت برگزاری همایش را نزدیکی به سالروزمیلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) بیان کرد و رویکرد این برنامه را دور هم بودنِ هفتصد خانوادۀ یزدی دانست.
«رقیه کرمانیان» ادامه داد: هدف این بود که این همایش تلنگری برای صمیمیت‌ و مهارت‌افزایی در خانواده‌ها به‌ویژه آنهایی باشد که به‌تازگی زندگی مشترک خود را تجربه کرده‌اند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا