در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر که به ریاست «سیدمحمدرضا سیدحسینی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد، کمیته‌های این ستاد اقدامات انجام شدۀ استان در خصوص آمادگی یزد برای پذیرایی از مهمانان و گردشگران در نوروز96 را بیان کردند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، ستاد اجرایی خدمات سفر استان، روز دوشنبه 23 اسفند ماه در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با حضور اعضای این ستاد و با هدف ارائۀ فعالیت‌های انجام شده در حوزۀ خدمات نوروزی برگزار شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در این نشست از مسئولان اجرایی خدمات سفر استان خواست برای کاهش تصادفات جادّه‌ای اقدامات لازم و مؤثر به‌ویژه در حوزۀ اطلاع‌رسانی و آگاه سازی مردم انجام دهند.
«سیدمحمدرضا سیدحسینی» ساماندهی بهتر ارائۀ خدمات در بافت قدیم را از سوی ادارۀ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و فرمانداری یزد خواستار شد و از مسئولان اجرایی خدمات سفر خواست به کنترل ترافیک خیابان‌های امام خمینی(ره)، قیام و کاشانی در ایام نوروز توجه ویژه کنند.
سیدحسینی همچنين از مسئولان خواست اقدامات ترافيكي به نحوي طراحي و اجرا شود تا موجب اختلال در تردد مردم در ايام نوروز نگردد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار وجود پارکینگ‌های ساخته شده در خیابان قیام را نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر دانست و خواستار نصب تابلو برای اطلاع‌رسانی آدرس پارکینگ‌ها به گردشگران، مسافران نوروزی و شهروندان شد.
در این نشست همچنين از تدارك و استقرار هفت ایستگاه سلامت ويژه ايام نوروز در سراسر استان خبر داده شد و  اعلام گرديد همۀ بیمارستان‌های استان و داروخانه‌های شبانه‌روزی اماده خدمات رساني به مردم هستند و در حوزۀ غذا و دارو نیز تأمین داروهای خاص نیز پيش بيني شده است.
گفتنی است در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان، توسط دستگاههاي مسئول گزارش داده شد محل اجتماع واحدهای امدادی جا نمايي شده است و  بازدید از محورهای مواصلاتی و مجتمع‌های خدمات بین‌راهی استان به طور مستمر در حال انجام است و لوح فشردۀ جاذبه‌های گردشگری استان برای راهنمايي گردشگران تهیه شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا