نمایندۀ ولی فقیه در استان و امام جمعۀ یزد در شورای اداری استان گفت: اسلام بالاترین توجه را به حقوق بشر داشته و دارد و عزّتمندی انسانها مورد تاکید قرآن مجید و ائمۀ معصومین(ع) است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، امام جمعۀ يزد در شوراي اداري استان با بیان اینکه اسلام بالاترین توجه را به حقوق بشر دارد، گفت: احساس عزّت بايد در ميان مردم و مسئولان تقويت شود زيرا عزتمندي مورد تاکید اسلام، قرآن، پیامبر اکرم(ص) و ائمۀ معصومین(ع)  است.
«آیت‌الله محمدرضا ناصری» با اشاره به اینکه انسان نسبت به خودش مسئولیت دارد و باید برای سعادت و خوشبختی خود و جامعه‌اش تلاش کند، ادامه داد: انسان نسبت به جامعه نیز مسئولیت‌های مهمی دارد تا جایی که قرآن کریم نسبت به این موضوع سفارش کرده است.
وی بیان کرد: همه ما در هر جایگاهی که قرار داریم باید برای خود، خانواده و دیگران برنامه داشته باشیم و اقدامات و رفتارهایی که در حق آنها انجام می‌دهیم را بررسی کنیم.
نمایندۀ ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه انسان باید عزتمند باشد، افزود: انسان باید در همه مکان‌ها و زمان‌ها و در هر شرایطی عزتمندی خود را حفظ و تلاش کند تا دچار حقارت نشود.
آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است که روحیه عزتمندی را در ما تضعیف کند زیرا می‌داند اگر جوانان ایران اسلامی احساس حقارت داشته باشند، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند و این کشور عقب نگه داشته می‌شود.
امام جمعۀ یزد گفت: احساس عزت باید در فرهنگ جامعه ما تقویت شود زیرا عزت فرهنگی است که هم قرآن و پیامبر اسلام (ص) و هم بزرگان دین بر آن تأکید داشته‌اند.
وی ادامه داد: اسلام با ارزش‌ترین برنامه‌ها را در راستای حقوق شهروندی برای جامعه در نظر گرفته است که در هیچ کجا نمونه آن پیدا نمی‌شود و توجهی که اسلام به حقوق بشر داشته، بی‌نظیر است.
نمایندۀ ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه مسئولان نسبت به وظایفی که در قبال مردم دارند باید احساس مسئولیت داشته باشند، بیان کرد: در طول مدتی که مسئولیتی بر عهده داریم باید هرچه می‌توانیم در زمینه عمل به وظایفمان تلاش کنیم تا خدای ناکرده پس از پایان مسئولیت پشیمان کارهای انجام نداده نباشیم.
آیت الله ناصری در پایان سخنان خود یادآور شد: عملکرد دستگاهها و مسئولان باید به گونه‌ای باشد که هر کسی به دستگاه آنها مراجعه کرد، بتوانند مشکلش را حل کنند و نگذارند دست خالی از نزد آنها خارج شود.
گفتني است آخرين نشست شورای اداری استان پیش از ظهر چهارشنبه 25 اسفند ماه با حضور نمایندۀ ولی فقیه در استان و امام جمعۀ یزد، استاندار یزد، معاونان استاندار، ائمۀ جمعه و جماعات استان و مدیران استان در تالار اندیشه استانداری برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا