مردم یکی از سرمایه های ارزشمند بهزیستی برای ایفای نقش سلامت اجتماعی در جامعه هستند که در قالب بخش غیردولتی این سازمان را همراهی می کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد، مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری این سازمان گفت: هرچه در جذب مشارکت و همراهی بخش غیردولتی موفق باشیم در تحقق عملکرد نیز موفق خواهیم بود.
جلیل عفتی با تاکید بر ظرفیت و توان بخش غیر دولتی گفت: بهزیستی در بسیاری از برنامه های پیشگیرانه و توانبخشی بواسطه مشارکت و همراهی بخش غیردولتی موفق بوده است.
وی اجرای طرح های دادگاه درمان مدار اعتیاد، آموزش زندگی خانواده به زوجین در آستانه ازدواج، غربالگری اتیسم، غربالگری شنوایی و بینایی کودکان، مشاوره رایگان ژنتیک به زوجین جوان، راه اندازی پایگاه دائمی مشاوره ژنتیک، مرکز مشاوره حضوری و... را از جمله اقدامات بهزیستی در راستای تحقق سلامت اجتماعی جامعه دانست.
مدیرکل بهزیستی استان یزد خاطر نشان کرد: این اقدامات بواسطه همراهی و مشارکت مردم محقق شده است.
وی افزود: در حال حاضر 145 مرکز و موسسه غیردولتی و 23 مرکز دولتی خدماتی در حوزه توانبخشی به معلولان استان و سالمندان خدمات ارائه می کنند.
عفتی تعداد معلولین تحت پوشش بهزیستی در استان یزد را 50 هزار نفر ذکر کرد و اظهار داشت:  25 هزار و 200 نفر آنان در بهزیستی دارای پرونده بوده و بطور مستقیم خدمات دریافت می کنند و بقیه نیز به صورت غیرمستقیم از خدمات این سازمان بهره مند می شود.
وی افزود:40 درصد معلولان استان جسمی- حرکتی، 27 درصد معلول ذهنی و بقیه دارای معلولیت شنوایی، بینایی و دیگر معلولیت ها هستند.
گفتنی است؛ جلسه شورای ادارای بهزیستی استان یزد با حضور روسای ادارات بهزیستی شهرستان های تابعه و اعضای شورای معاونین این سازمان به منظور ارائه گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده این سازمان در سال 95 برگزار گردید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا