شورای اطلاع رسانی شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد روز یکشنبه با حضور مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان و اعضای منتخب این شورا فعالیت خود را در این استان آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي استان يزد، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با تبیین ضرورت های شکل گیری این شورا اظهار کرد: بخش قابل توجهی از مشکلات تولید و صنعت کشور به ناشناخته ماندن محصولات و ظرفیت های این بخش بازمی گردد و رسالت اصلی این شورا شناسایی و ارائه راهکارهایی است که مشکلات موجود در حوزه معرفی برندهای تولید داخل را کاهش دهد.

سونیا پوریامین با تاکید بر ایجاد بانک اطلاعات تولیدکنندگان و محصولات ایرانی افزود: در صورت فراهم سازی خوراک و اطلاعاتی مناسب و کافی، رسانه نیز می توانند نقش خود را در زمینه رونق اقتصادی و معرفی تولیدات با کیفیت داخلی به افکار عمومی جامعه بازی کنند.

وی ادامه داد: افزایش ارتباط و تعامل میان رسانه ها و بخش صنعت در این حوزه بسیار موثر است و حضور تیم های خبری در نمایشگاه های داخلی و خارجی به منظور اطلاع رسانی موفقیت های اقتصادی تولیدکنندگان داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پوریامین همچنین مشارکت نخبگان اقتصادی و مسئولان استان در شورای اطلاع رسانی برای انجام برنامه های عملگرایانه در زمینه افزایش تعامل رسانه ها با بخش تولید به خصوص صنایع کوچک و شهرک های صنعتی را مورد تاکید قرار داد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد نیز گفت: با توجه به تشکیل شورای اطلاع رسانی در این شرکت از این پس نشست های این شورا با دستور کار مشخص و به طور منظم با هدف تصمیم سازی برای بهبود شرایط اطلاع رسانی این حوزه برگزار می شود.

سیدمسعود عظیمی افزود: تاکنون در زمینه اطلاع رسانی مناسب صنایع استان یزد، اطلاعات آنها در قالب سایت های سازمان صنایع کوچک جمع آوری شده و همچنین بانک جامع اطلاعات شهرک ها و نواحی صنعتی استان نیز در قالب یک کتاب چهار زبانه به چاپ رسیده است.

معاون خبر صدا و سیمای استان یزد نیز در این نشست با تاکید بر تشکیل اتاق فکری برای برنامه ریزی و تصمیم سازی در زمینه اطلاع رسانی حوزه های اقتصادی به خصوص حوزه صنعت اظهار کرد: در تعامل میان رسانه ها و صنایع حلقه های مفقوده ای وجود دارد و نحوه عملکرد برخی سازمان ها به گونه ای است که مانع جریان آزاد اطلاعات در این حوزه می شود.

حمیدرضا جعفری افزود: برای نتیجه گیری بهتر در این زمینه باید مشکلات زیرساختی و چگونگی تعامل بین دستگاه های مرتبط در این حوزه رفع شود .

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد نیز گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه اطلاع رسانی اقتصادی وجود دارد این است که برخی فعالان اقتصادی و مدیران این حوزه به هزینه کردن برای معرفی ظرفیت ها توجه کافی ندارند.

کاظم شاملو ادامه داد: از سوی دیگر در حوزه اقتصادی خبرنگاران زبده اندکی فعالیت دارند و نیاز به تربیت خبرنگار تخصصی اقتصادی به خصوص در حوزه صنعت به شدت احساس می شود.

مسعود ارکان مدیر مسوول نشریه پیمان یزد اختصاص اعتبار مشخص برای این شورا و دعوت از خبرگان اقتصادی و استفاده از نظرات آنها را عامل پویایی هرچه بیشتر شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی استان عنوان کرد.

در این نشست ایجاد یک پایگاه اطلاع رسانی تخصصی در حوزه معرفی تولیدات استان یزد و برگزاری دوره و آموزش خبرنگاری تخصصی اقتصادی برای تعدادی از فعالان مطبوعات استان به عنوان نخستین مصوبات این نشست مطرح شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا