مراسم درختكاري به مناسبت هفته منابع طبيعي با حضور جمعي از مسئولين شهرستان مهريز و تعدادي از مديران واحدهاي صنعتي صبح امروز در ورودي شهرك صنعتي مهريز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي استان يزد، علي نقيبي معاون فني شركت در اين مراسم كه دانش اموزان يكي از دبيرستان هاي دخترانه شهرستان مهريز حضور داشتند، با اشاره به نقش و اهميت ايجاد فضاي سبز در شادابي و طراوت جامعه گفت: همه افراد باید در غرس نهال و حفاظت از درختان و منابع طبیعی موجود جدیت داشته باشند .

نقيبي اظهار داشت: دین و مکتب حیاتبخش اسلام در آیات متعدد و همچنین در سیره ائمه اطهار (ع) آمده که باید در کاشت درخت و نگهداری از آن همه احساس وظیفه کنند .

وي با اشاره به اينكه طبق قوانين و مقررات بايستي 10 درصد از فضاي شهركهاي صنعتي به فضاي سبز اختصاص يابد اظهار داشت: تاكنون 182 هكتار از سطح شهركها و نواحي صنعتي استان يزد را فضاي سبز تشكيل مي دهد.

نقيبي تصريح كرد: طي سال جاري بالغ بر 8 هكتار از مساحت شهركها و نواحي صنعتي استان به فضاي سبز اختصاص يافته است و همچنين بيش از 3 هكتار بوستان صنعتي ايجاد شده است.

وي ادامه داد: در سال جاري نزديك به 4200 درخت و 2800 درختچه در شهركها و نواحي صنعتي استان كاشته شده است.

گفتني است، طي مراسم صبح امروز فضاي سبزي به نام پارك خليج فارس در ورودي شهرك صنعتي مهريز به مساحت 2 هزار متر مربع درختكاري و اماده بهره برداري شد.

شايان ذكر است در اين مراسم مشاور بانوان شركت حضور داشتند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا