سرپرست جمعیت هلال احمر از برگزاری کارگاه توجیهی و آمورشی تیم های عملیاتی جستجو و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان یزد خبر داد .

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمرشهرستان یزد / حسین مجیبی فر سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد با اعلام این خبر افزود: در راستای سازماندهی مجدد تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر، دستورالعمل جدید تیم‌بندی داوطلبان و کادر عملیاتی جمعیت که با محوریت سازمان امداد و نجات و همکاری معاونت‌های بهداشت و درمان و بین‌الملل و سازمان جوانان تدوین گردیده است به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است و استان‌ها ملزم به تعیین رسته عملیاتی نیروهای امدادی خود و دسته بندی(تیم‌بندی) ایشان حسب نیاز استان و علاقه و توانمندی نیروها در سطح شعب استانی می‌باشند که با توجه ضروریت این امر آغاز روند اجرایی این دستورالعمل را در جمعیت هلال احمر شهرستان یزد با فراخوان امدادگران اغاز نمودیم. 

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد گفت : همچنین در کنار برگزاری کارگاه با فراخوان امدادگران و نجاتگران رسما تیم‌بندی این امدادگران وارد فاز عملیاتی گردید.

مجیبی فر هدف از اجرا و ابلاغ و روند این دستورالعمل را  یکسان سازي برنامه هاي آموزشی و عملیاتی نیروي انسانی ،  تبیین شرایط احراز و شرح وظایف اعضاي تیم هاي عملیاتی ، آمادگی و به روزنگهداري تیم هاي عملیاتی مورد نیاز ، حضور به موقع و موثر در سوانح و بهره گیري از دانش ، مهارت ، تخصص و تجهیزات در جهت پاسخگویی مناسب و کنترل سانحه و .... برشمرد.

وی با تشکر از همه امدادگران و نجاتگران که در این کارگاه و جلسه حضور داشتند ، در پایان بیان کرد : با تشکیل این کارگاه و جلسات دیگر تیم های عملیاتی جستجو و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان تشکیل و فعالیت اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا