تفاهمنامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد و دانشگاه آزاداسلامی یزد به امضا رسیده و مبادله شد.

تفاهمنامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد و دانشگاه آزاداسلامی یزد به امضا رسیده و مبادله شد.

     به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، با حضور "علی آقا افضلی"مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و"سرکارخانم طباطبائی"رئیس دانشگاه آزاداسلامی تفاهمنامه همکاری آموزشی فی مابین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد و دانشگاه آزاداسلامی یزد به امضا رسیده و مبادله شد.

گفتنی است:رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در آیین امضای این تفاهم نامه ضمن بیان این مطلب که دانشگاه آزاد اسلامی یزد علاقه مند است با همه نهادهایی که آموزشهای کوتاه مدت را ارائه می کنند و به ویژه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای تعامل و همکاری داشته باشد.، افزود: این همکاری ها با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با بهره گیری از تجارب اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان شکل می گیرد. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای یزد نیزضمن اشاره رقم بالای افراد بیکار در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: فراگیری آموزش های مهارتی و توانمندسازی دانشجویان در طول دوران تحصیل می تواند زمینه ساز حضور آنان در مشاغل مختلف موجود در جامعه باشد.
افضلی افزود: افزون بر 16 مرکز آموزش فنی و حرفه ای و 324 آموزشگاه  فنی و حرفه ای آزادفعال در این استان در دو بخش دولتی و خصوصی در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی بیان کرد: دانشجویان فرصت بسیار مناسبی برای استفاده از این ظرفیت بزرگ در استان دارند و می توانند با حضور در دوره های کوتاه مدت مهارتی و کسب توانایی های لازم دغدغه های اشتغال پس از دوران تحصیل خود را کاهش دهند. 

بر اساس این گزارش، استفاده متقابل از توانمندی های طرفین دربخش های آموزشی و مهارتی و پژوهشی، تشکیل کمیته های برنامه ریزی آموزشی با همکاری مراکز آموزش فنی وحرفه ای و دانشگاه های آزاد شهرستان ها، تعیین حداقل دانش و مهارت لازم دانشجویان برای ورود به بازارکار از طریق آزمون های سنجش مهارت حرفه ای سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشوراز اهداف این تفاهم نامه همکاری است. 
در این تفاهم نامه همچنین تهیه و تدوین استانداردهای آموزش مهارتی مورد نیاز دانشجویان، سازماندهی آموزش های کارآفرینی، تسهیل در کارورزی دانشجویان و فارغ التحصیلان، اجرای آموزش های مورد نیاز برای تجاری سازی فناوری، نوآوری و برند سازی و حمایت از فعالان این زمینه در دانشگاه ها، اجرای طرح های مطالعاتی در ارتباط با نوآوری و کارآفرینی درحرفه های گوناگون به عنوان محورهای همکاری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ذکر شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا