دراولین نشست مدیران اداره کل راه و شهرسازی استان یزد رویکرد جدید این اداره کل در سال 96 مطرح و مقرر شد در این راستا برنامه های هربخش تدوین و رویکرد برنامه محوری در دستور کار قرار گیرد.

ه گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد: مدیرکل راه و شهرسازی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دلسوزانه و خالصانه مدیران این اداره کل و با مرور عملکرد سال 95 به فعالیت ها و تلاش های انجام شده در حوزه های مختلف  این اداره کل پرداخت و خاطر نشان کرد در سال گذشته با توجه به کمبود اعتبارات با مدیریت و برنامه ریزی صحیح شاهد پیشرفت قابل توجه ای بوده ایم .
     نقصان محمدی گفت: درسال 95 با تلاش خوب  مدیریت مسکن و ساختمان توانستیم4600 واحد مسکن مهر را به متقاضیان تحویل دهیم وانشالله  در سال جدید ضمن تحویل باقیمانده مسکن مهر پرونده مسکن مهر استان بسته خواهد شد و برنامه های خوبی را به ویژه در بخش مسکن اجتماعی خواهیم داشت.
 وی به برگزاری مسابقه معماری در سال گذشته در بخش سرمایه گذاری مسکن اشاره کرد و خاطر نشان نمود در این مسابقه طرح های خوبی ارائه شد که مورد تأیید صاحب نظران قرار گرفت و همچنین در سالی که گذشت استان یزد شاهد برگزاری همایش ملی مبحث پنجم ساختمان در استان یزد بود و درهمین راستا دبیرخانه دائمی این مبحث  نیز در استان راه اندازی شد و همچنین پیگیر ی های خوبی جهت راه اندازی دفتر تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در استان  صورت گرفته که از جمله اقدامات خوب  موثر مدیریت مسکن ساختمان  بوده است
    محمدرضا نقصان محمدی در خصوص عملکرد مدیریت شهرسازی و معماری در سال 95گفت: بررسی طرح تفصیلی شهر میبد شتاب خوبی به خود گرفته است و مراحل پایانی را سپری می کند. و همچنین طرح تفصیلی یزد و اردکان نیز تصویب و به زودی ابلاغ خواهد شد.
 
وی با اشاره به ارتقاء جایگاه دبیرخانه طرح های توسعه شهری و فعالیت های خوب کمیسیون های تخصصی
گفت ما توانسته ایم اطلاعات طرح های توسعه شهری و همچنین نتایج  مصوبات کمیسیون های مربوطه را در دسترس عموم قرار دهیم تا علاقمندان با مراجعه به سایت این اداره کل بتوانند مصوبات کمیسیون ها و همچنین طرح ها ی توسعه شهری را مشاهده نمایند.
محمدرضانقصان محمدی در خصوص فعالیت های حوزه املاک و حقوقی گفت: عملکرد این حوزه در حفظ اراضی دولتی و جلوگیری از زمین خواری قابل تقدیر است و این مدیریت توانسته بخش عظیمی از واگذاری های که بنا به دلایل حقوقی در سال های گذشته بلاتکلیف بوده است حل و فصل نماید از جمله اراضی 520 هکتاری پارک بزرگ شهرکه خوشبختانه این موضوع در سال گذشته به نتیجه رسید ه است  و انشالله درسال آتی نیز شاهد پروژهای خوبی از این مدیریت خواهیم بود.
  مدیرکل راه وشهرسازی استان با اشاره به فعالیت ها و اقدامات خوب حوزه مدیریت توسعه ومنابع انسانی در سال گذشته گفت :با توجه به محدودیت اعتبارات جاری، رضایت نسبی در حوزه رفاهی برای پرسنل حاصل شده است و در ادامه افزود استان یزد جزء استانهایی است که با مدیریت خوب و موثر حوزه توسعه منابع انسانی جداسازی و انتقال مدیریت راهداری  به اداره کل حمل و نقل  جاده ای استان، به خوبی انجام شده است.
این مقام مسئول با اشاره به نگاه ملی در حوزه بازآفرینی شهری افزود: اداره عمران و بهسازی شهری در موضوعات مرتبط با ساماندهی بافت های ناکارآمد برنامه های خوبی را تدوین نموده است و با برگزاری نشست های تخصصی متعدد در مباحث مختلف شهری و پیگیری  مداوم جلسات ستاد بازآفرینی شهری در مرکز استان و شهرستان ها توانسته مصوبات خوبی را ارائه دهد.
     رئیس شورای حمل و نقل استان  در این نشست به فعالیتهای انجام شده در حوزه حمل و نقل ریلی، هوایی و همچنین طرح های راهسازی پرداخت و خاطر نشان کرد پروژه آزاد راه نطنز- انار که تصویب شده است به زودی در دو قطعه اردکان- مهریز و مهریز- انار عملیاتی خواهد شد .
 وی با اشاره به فعالیت های حوزه مدیریت ساخت و توسعه راهها این اداره کل افزود: در سال گذشته شاهد افتتاح  تقاطع غیر همسطح ورودی شهرستان مهریز بودیم وهمچنین  18کیلومتر دیگر از محور یزد-بافق تکمیل گردیده است . که امیدواریم با برنامه ریزی  خوب این مدیریت شاهد تعریف پروژه ای دیگر در این حوزه در سال جدید باشیم

رئیس شورای حمل و نقل استان با اشاره به عملکرد خوب دستگاههای حمل و نقلی استان  افزود : در حوزه ریلی پروژه 2 خطه شدن راه آهن یزد با پیشرفت خوبی در حال انجام است و خوشبختانه موضوع راه اندازی قطار حومه ای عقدا-مهریز  نیز در دستور کار شورای حمل و نقل استان قرار گرفته که توسط اداره کل راه آهن در حال پیگیری است و امیدوار هستیم که در سال جدید شاهد پیشرفت در این پروژه نیز باشیم. در حوزه هوایی در سال گذشته فرودگاه یزدکه از نظر تجهیزات ایمنی و تکمیل آن توسعه یافته، به زودی  این فرودگاه در سطح فرودگاه های بین المللی قرار خواهد گرفت.
مدیرکل راه وشهرسازی استان در پایان این نشست با اشاره به تغییر رویکرد وزارتخانه از پروژه محوری به برنامه محوری  با تاکید بر تمرکز این اداره کل بر روی سه مأموریت اصلی  خود  حمل و نقل، شهرسازی و مسکن به نقاط ضعف رویکرد پروژه محوری پرداخت و خاطر نشان کرد:  این اداره کل  با تغییر اساسی در رویکرد خود در سال 1396  به سمت برنامه محوری حرکت خواهد کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا