یزدفردا "vئیس شورای اسلامی شهر یزد در اولین جلسه علنی شورا در سال 1396 به شعار مقام معظم رهبری با عنوان ( اقتصاد مقاومتی: تولید اشتغال ) اشاره کرد و افزود: انشاالله بتوانیم با هکاری و همدلی مردم و مسئولین قدمی را در جهت توجه  به فرمایشات مقام معظم رهبری برداریم و به این شعار سال احترام بگذاریم .

حجت الاسلام عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهر یزد در ادامه افزود:  بعضی از میادین شهر که امکان درخت کاری وجود دارد نیاز است که مورد توجه قرار بگیرد و این موضوع باید در سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بررسی شود و اقدامات لازم بصورت جهادی انجام شود..

گرامیداشت روز جمهوری اسلامی ،گرامیداشت روز طبیعت،  گرامیداشت سالروز قیام مردم یزد در چهلم شهدای تبریز، قهرمانی تیم فوبتال ساحلی گلساپوش در مسابقات بین المللی  در یزد و تسلیت ارتحال آیت الله  برهان امام جمعه فقید مهریز از دیگر مواردی بود که رئیس شورای اسلامی شهر یزد به آنها اشاره نمود.

حجت الاسلام حمید رضا مطهرهان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد  ضمن تبریک سال نو از اقدامات نیروهای اجرائیات شهرداری در سطح شهر گلایه و خواستار برخورد مناسب  نیروهای این اداره در سطح شهر با شهروندان شد و افزود: در بعضی از موارد نیروهای اجرائیات باید با شهروندان تعامل داشته باشند و باید در این زمینه فکری اندیشیده شود تا نارضایتی شهروندان در کار نباشد.

مرتضی شایق رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی شهر یزد هم در این جلسه  ضمن انتقاد از عدم توجه به درختان در بعضی از معابر و بلوارهای سطح شهر گفت: با وجود متخصیصن که در سازمان پارکها وجود دارد اما متاسفانه در مقوله نگهداری درختان در بعضی از  بلوارهای سطح شهر توجه چندانی نشده است و در ختان در حال خشک شدن می باشد که باید در این زمینه سازمان پارکها جدی تر برخورد کند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر یزد هم ضمن تبریک قهرمانی تیم فوتبال ساحلی گلساپوش در مسابقات باشگاه های جهان ، از حمایت شهرداری در زمینه  آماده سازی ورزشگاه سلمان محمود آباد تشکر و قدردانی کرد و افزود: این قهرمانی برای یزد بسیار ارزشمند بود و باید در دیگر رشته های ورزشی هم از ورزشکاران حمایت کرد تا شاهد پیشرفت و استمرار این گونه قهرمانی ها باشیم.

سید محمد رضا مدرسی در ادامه به فرصت های سرمایه گذاری در شهر یزد اشاره کرد و یادآور شد: فرصت های سرمایه گذاری در شهر یزد باید شناسایی شود و شناسایی این گونه فرصت ها در یزد و سرمایه گذاری در آن باعث می شود تا فرصت های شغلی متعددی و زیادی ایجاد شود که به تبع آن رونق اقتصادی را در بر خواهد داشت.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر یزد در زمینه  حمل پسماند و نظافت شهر افزود: این مورد در خیابان ها و معابر اصلی بسیار خوب انجام شد که جای تقدیر هم دارد اما در سطح عمق محلات و بافت تاریخی که محل عبور گردشگران داخلی و خارجی زیادی می باشد گلایه هایی وحود داشت که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

سید محمد رضا مدرسی همچنین مسئله پارکینگ در اماکن تاریخی را  بسیار مورد اهمیت دانست و گفت:  در بعضی از مکان ها که گردشگران باید حضور پیدا کردند  بامسئله نبود پارکینگ مناسب روبرو هستند که باید این مشکل شناسایی و رفع شود تا زیمنه جذب بیشتر گردشگران فراهم شود.

شهردار یزد به اقدامات شهرداری در نوروز 96 اشاره کرد و گفت:  شهرداری یزد امسال برای ارائه خدمات مناسب به مساقران نوروزی فعالیت های خوبی صورت گرفت به گونه ای که بیش از50 هزار نقشه راهمای مسافر توزیع شد،  بیش از 600 تن زباله در روز آخزرسال از سطح شهر جمع آوری شد که دو برابر معمول جمع آوری زباله در روزهای عادی می باشد، پارگینگ طبقاتی خیابان فرخی بصورت رایگان در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفت و  سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری  جشن های و برنامه های زیادی را در پارکها اجرا کرد.

رنگ آمیزی ، گلکاری ، توسعه فضاهای سبز ، نصب المان های موضوعی و فصلی و نوسازی فضاهای بازی کودکان از دیگر اقدامات شهرداری برای زیبا سازی شهر بود که محمد رضا غطیمی زاده  به آنها اشاره نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا