«سید محمد میرمحمدی» بابیان اینکه مدیریت اجرایی استان اعتقادی به فعالیت‌های صوری و شعاری ندارد، اظهار داشت: ضرورتی ندارد تا واحدهای بدون صرفه اقتصادی با تزریق منابع مالی نگه‌داشته شوند؛ چراکه این‌گونه عمل کردن به پویایی اقتصاد کمکی نمی‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «سید محمد میرمحمدی» چهارشنبه 16 فروردین ماه در دیدار با معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار خرسندی کرد که دولت تدبیر و امید همۀ تلاش خود را برای استفادۀ صحیح و کارشناسی شده از منابع موجود داشته است.
استاندار یزد تأکید کرد که دولت تدبیر و امید به دنبال سرمایه‌گذاری‌هایی که صرفه اقتصادی نداشته باشد؛ نیست.
وی بیان کرد: واحدهای صنعتی نیمه فعال به‌طور صددرصدی پایش شده‌اند و دیگر لازم نیست بر رونق چنین واحدهایی در استان و یا سایر نقاط کشور تأکید کرد.
استاندار یزد تولید و اشتغال را اصل و مبنای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی دانست و گفت: ضرورت دارد برای رونق اقتصاد و اشتغال‌زایی بیشتر، حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها همراه با الزامات تعریف کرد.
میرمحمدی بابیان اینکه لازم است برای تولید طرحی نو اندیشید، افزود: اگر در سرمایه‌گذاری‌ها امنیت سرمایه‌گذاری، حمایت از سرمایه‌گذار، تضمین سود سرمایه‌گذار، بهبود مناسبات، جذب سرمایه‌گذار خارجی و گسترش روابط شکل نگیرد؛ اشتغال پایدار ایجاد نمی‌شود.


ایجاد 50 هزار شغل با ایجاد کارگروه تسهیل


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه مطرح کرد: استان یزد با تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، به هزار و 920 واحد صنعتی رونق داده است و 50 هزار شغل ایجاد کرده است.
«محمدرضا علمدار یزدی» گفت: هزار و 200 واحد صنعتی با 20 تا 99 درصد پیشرفت در استان یزد وجود دارد که اگر راه بیفتد 4 هزار شغل جدید ایجاد می‌شود و در سال 96 تا 20 درصد شغل ایجاد می‌کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا