معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان اظهارداشت: امید به بررسی قانون‌مند صلاحیت داوطلبان در سطح جامعه افزایش یافته و این موضوع یکی از دلایل افزایش 12درصدی داوطلبان انتخابات شوراها است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، «محمدعلي طالبي» روز چهارشنبه 16 فروردين ماه در نشست مشترك بين اعضاي ستاد انتخابات استان با اعضاي ستاد انتخابات شهرستان بافق هدف از برگزاري اين نشست ها را ایجاد هماهنگي بين اعضاي ستاد انتخابات استان با دست اندركاران برگزاري انتخابات در شهرستانها عنوان كرد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد و رئيس ستاد انتخابات استان با بيان اينكه بین هيئت هاي اجرائي، نظارت و بازرسي انتخابات تعامل كامل برقرار است، گفت: اين تعامل بين اركان انتخابات مي تواند منجر به بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا با كمترين حاشيه و تنش شود.
رئيس ستاد انتخابات استان ادامه داد: با پايان مهلت قانوني بررسي استعلام هاي چهارگانه، تمامي استعلام ها پاسخ داده شده است و از روز 17 فروردين ماه وارد مرحله حساس بررسي صلاحيت داوطلبان پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا از سوي هيئت هاي اجرايي به مدت يك هفته مي شويم.
طالبي افزود: سلامت كامل و قانونمند، تحقق مشاركت حداكثري مردم در انتخابات، تعامل و هماهنگي كامل بين هيئتهاي اجرائي، نظارت و بازرسي و ستاد انتخابات استان و نيز تأمين امنيت و آرامش كامل انتخابات در فضاي سياسي و اجتماعي استان را در دستور كار ستاد انتخابات قرار داده ايم.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار خاطرنشان كرد: خوشبختانه استان در دوره هاي گذشته تعامل بين دست اندركاران برگزاري انتخابات را در سطح خوبي تجربه كرده و مشاركت بالايي از نظر حضور مردم در انتخابات داشته است.
وي گفت: شرايط بين المللي و داخلي اقتضاء مي كند در ارتباط با بحث برقراري امنيت و آرامش انتخابات تدابير ويژه اي داشته باشيم.
طالبی در پایان سخنان خود از اعضای ستاد انتخابات شهرستان بافق خواست تا روز آخر برگزاری انتخابات فعال باشند و از همین امروز پیش‌بینی امکانات و تجهیزات لازم برای برگزاری باشکوه و قانون‌مند انتخابات انجام دهند
گفتنی است در ابتدای این نشست هر یک از اعضای ستاد انتخابات استان و مسئولان کمیته‌های مختلف به بیان گزارشی از فعالیت‌های تحت مسئولیت خود پرداختند و دستورالعمل و آیین‌نامه‌های برگزاری انتخابات ابلاغی از سوی وزارت کشور مورد بررسی و هم‌اندیشی قرار گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا