در آستانه سال جدید مدیر و کارکنان حوزه مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان یزد با دکتر محمدرضا نقصان محمدی مدیرکل این اداره دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد: این نشست صمیمی که با هدف ارائه گزارش عملکرد سال گذشته و همچنین  برنامه های آتی این حوزه در سالجاری در محل دفتر مدیر کل راه وشهرسازی برگزارشد. به سیاست های جدید وزارت راه و شهرسازی مبنی بر  تغییر رویکرد ادارات کل راه و شهرسازی از پروژه محوری به برنامه محوری پرداخته شد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به اینکه مصرف مصالح بی کیفیت برای ساخت و سازهای غیر استاندارد منجر به هدر رفتن سرمایه ملی و حیف و میل شدن مصالح می گردد گفت : در سال گذشته با راه اندازی دبیرخانه مبحث پنجم ساختمان دراستان ،پیگیرساخت و ساز های با کیفیت با مصالح استاندارد هستیم که امیدواریم در سال جاری با افزایش سطح نظارت بر ساخت و سازها ،  شاهد ساختمانهای با کیفیت و با مصالح استاندارد باشیم .

دکتر نقصان محمدی به موضوع تغییر ساختارسازمانی پرداخت و گفت: با توجه به انتقال مدبریت راهداری به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  به زودی چارت سازمانی ادارات استانی  ابلاغ خواهد شد که این تغییردر حوزه مدیریت مسکن و ساختمان تاکید براقتصاد مسکن و مقررات ملی ساختمان و همچنین نظارت بر فعالیت تشکل های  مهندسی دارد. که هر کدام به عنوان یک اداره زیر مجموعه این مدیریت بستری را فراهم خواهند کرد تا با قوت بیشتر و بهتر به رسالت سازمانی خود بپردازیم .

وی در ادامه افزود:سه ماموریت مهم این اداره کل که شامل مسکن،حمل و نقل و شهرسازی می باشد در برنامه های سالجاری مورد توجه قرار گرفته و مقررشد این اداره کل موضوعات فوق را بطور ویژه پیگیری نماید.

در ادامه این نشست مدیر مسکن و ساختمان ضمن تشکر از برگزاری این نشست صمیمی به معرفی و وظایف کارکنان این بخش پرداخت و خواستار تامین نیروی انسانی متخصص در این حوزه شد.

وي بااشاره به برنامه پيش روي حوزه مسكن وساختمان درسال 96 مبني بر اتمام پروژه هاي مسكن مهر تاپايان خرداد ماه جاري،خاطرنشان نمود: ازفعاليتهاي اين حوزه تقويت نظارت بر تشكلهاي حرفه اي و مهندسي استان و مكانيزه كردن سيستم صدور وارتقاء پروانه هاي مهندسين عضو نظام مهندسي و نيز اجراي طرح سامانه نظارت آنلاين ماده 35 به عنوان اولين استان در كشور است.

در ادامه نيز باتاكيد بر لزوم حمايت بيشتر از دبيرخانه مبحث پنجم مقررات ملي از برگزاري نشست هاي تخصصي و نشر مجله مصالح و فرآورده هاي ساختمان درسال جاري خبر داد و گفت :از جمله موارد ديگري كه توسط مدير مسكن وساختمان مطرح گرديد، اجراي طرح مسكن اجتماعي در بافت ناكارآمد شهري و پيگيري راه اندازي مركز تحقيقات راه، مسكن وشهرسازي شعبه يزد بود. در پایان هرکدام از حاضرین نکته نظرات خود رادر خصوص وظایف خود بیان داشتند .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا