استاندار يزد در نشست شوراي برنامه‌ریزی و توسعه استان بر ضرورت توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های استان در ارائه طرح‌ها و پروژه‌ها از سوي دستگاه‌های اجرايي استان تأكيد كرد و گفت: لازم است در برنامه‌ریزی‌ها در سال جديد شعار سال و هشت محور مدنظر براي توسعه استان موردتوجه جدي قرار گيرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، «سید محمد ميرمحمدي» روز شنبه 19 فروردین‌ماه در نخستين نشست شوراي برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال جدید كه با حضور معاونان استاندار، نماينده مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي و مسئولان و مديران استان در سالن زنده‌یاد حميديا استانداري برگزار شد، ضمن تبريك سالروز ولادت حضرت جوادالائمه (ع) از تلاش‌های اعضاي شوراي برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال گذشته و حضور فعال آن‌ها در تصمیم‌گیری‌ها براي پیشرفت استان تقدير كرد.
وي با اشاره به دستور كار نشست امروز مبني بر ارائه يك طرح مهم و ضروري در راستاي توسعه استان قابل‌ارائه در سفر احتمالي ریاست‌جمهور به استان يزد از سوي مديران دستگاه‌های اجرايي گفت: در اين دستور كار چندين هدف موردنظر بوده است.
ميرمحمدي ادامه داد: نخست آنكه قصد داشتيم نگاه مديران استان از زاويه نيازسنجي بررسي و تقويت شود و مشخص گردد نيازهاي اساسي استان در هر حوزه‌ای كدام است.
استاندار يزد افزود: هدف دوم اين بود كه نگاه مسئولان دستگاه‌های اجرايي استان از وضع روزمره تغيير كند، به سمت نوگرايي معطوف شود و با بينش علمي و نگاه كارشناسي به دنبال خلاقیت‌ها و روش‌های جديد باشند.
وي خاطرنشان كرد: هدف ديگر اينكه مديران استان با نگاه هدفمند و آینده‌نگر به مسائل نظاره كنند كه اين نگاه می‌تواند شكوفايي ظرفیت‌های استان را به همراه داشته باشد.
رئيس شوراي برنامه‌ریزی و توسعه استان بابیان اينكه مسئولان استان در ارائه طرح‌ها و پروژه‌ها بايد به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های استان توجه داشته باشند، گفت: لازم است در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها، شعار سال كه از سوي مقام معظم رهبري سال «اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال» نام‌گذاری شده است، سند چشم‌انداز كلي نظام، سیاست‌های اقتصاد مقاومتي و هشت محور توسعه استان موردتوجه جدي قرار گيرد.
ميرمحمدي ادامه داد: مبناي فعالیت‌ها براي توسعه استان بايد نگاه علمي و منطبق باکار پژوهشي و كارشناسي باشد، نبايد تنها به دنبال رفع نياز دستگاه تحت مديريت خود باشيم و کوچک‌ترین غفلت، سستي و بی‌توجهی در اين رابطه آسيب جدي به توسعه و پيشرفت استان خواهد زد.
استاندار يزد اظهار اميدواري كرد: برنامه‌ها، سیاست‌ها و هدف‌گذاری‌های استان در سال جديد به‌گونه‌ای پيش رود كه توسعه، پيشرفت و تحول بیش‌ازپیش استان را به همراه داشته باشد، موجب آرامش و رفاه بيشتر مردم استان شود و بتوانيم در ارتباط با ايجاد اشتغال براي جوانان و به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهي گام‌های مؤثري برداريم.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود از «اكرم فداكار» مديركل فنّاوري اطلاعات و ارتباطات استان كه با تلاش در اين حوزه موجب انعقاد تفاهم‌نامه‌های کسب‌وکار و اشتغال پايدار در قالب طرح تكاپو و ايجاد اشتغال براي 6 هزار و 649 نفر خواهد شد، تقدير كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا