آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در آیین پدران آسمانی یزد که به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت علی علیه السلام  و ویژه فرزندان شهدا برگزار شد، اظهار داشت: فرزندان شهدا که یادگاران ارزشمند این افتخاران ایران هستند، باید سعی کنند راه پدرانشان را دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس دشمن را ناتوان و عاجز کردند، اظهار داشت: الان هم فرزندان شهدا باید قدم در راه پدرانشان گذاشته و در تمام اعمالشان با تلاش و خدمت کردن به جامعه اهداف آنها را بیش از پیش محقق کنند.

امام جمعه یزد ادامه داد: اگر فرزند و همسر شهید دلسوز و حافظ ارزشهای اسلامی و ایرانی نباشد چه کسانی می توانند به معنای واقعی در این عرصه حرکت کنند، همه مردم در این عرصه وظیفه دارند ولی وظیفه خانواده های شهدا بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم فضاهای مجازی و تبلیغات دشمن بر ما تاثیر بگذارد، گفت: هر موقع با کوچکترین گمراهی روبرو شدیم باید سریع به خود بیاییم و بگوییم شهدا برای چه رفتند و چه هدفی داشتند، و سعی کنیم خودمان را از گمراهی دور کنیم.

ناصری یزدی گناه را دارای ابعاد مختلفی دانست و گفت: زمانی که ما گناه می کنیم در واقع خیانت کرده ایم و این خیانت هم به خداوند، هم به خودمان و هم به جامعه و دیگر مردم بوده است. به گونه ای که ما وقتی گناه می کنیم هم به دستورات خداوند عمل نکردیم، هم خودمان و روحمان را در عذاب و ناامنی قرار دادیم و هم زمینه ای برای گناه های دیگر در جامعه می شویم.

استاد سطوح عالی حوزه های علمیه یزد با تاکید بر اینکه سعادت به خیری و قرب الهی دو هدف بسیار بزرگ در زندگی انسان است گفت: در تمام مسئولیت ها و وظایفی که داریم باید به گونه ای فعالیت نماییم که هم ارزشهای اسلامی را در جامعه ترویج نماییم و هم به این وسیله به قرب الهی دست پیدا کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا