معاون پژوهش و فناوري وزير علوم و دبیر کل شوراي عتف كشور در مراسم تأسيس سازمان منطقه ويژه علم و فناوري يزد؛ گفت: مناطق ويژه علم و فناوري نقش مهمي در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتي دارند و از اركان اصلی اين اقتصاد هستند.

 به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، «وحيد احمدي» روز چهارشنبه 23 فروردين در مراسم تأسيس سازمان منطقه ويژه علم و فناوري يزد كه با حضور استاندار يزد و معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و جمعي از مسئولان استان در تالار انديشه استانداري برگزار شد، بيان كرد: منطقه ويژه علم و فناوري يزد اولين منطقه ويژه علم و فناوري كشور است كه فعاليت رسمي آن از امروز آغاز می‌شود.
 دبیر کل شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري ادامه داد: زیرساخت‌های لازم براي ايجاد اين منطقه ويژه در استان يزد وجود دارد و منطقه ويژه علم و فناوري می‌تواند چتر حمايتي ساير حوزه‌ها و دستگاه‌ها باشد.
وي افزود: مناطق ويژه علم و فناوري از اركان جدي تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتي هستند و می‌توانند به‌طور علمي و با نگاه كارشناسي و فناور محور روي توليد و اشتغال پايدار تمركز كنند.
احمدي خاطرنشان كرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتي و شعار سال جز با توجه ويژه به اقتصاد دانش‌بنیان محقق نمی‌شود و با ايجاد مناطق ويژه علم و فناوري گام‌های بزرگي در اين راستا برداشته خواهد شد.
معاون پژوهش و فناوري وزير علوم، تحقيقات و فناوري در پايان سخنان خود خواستار شد: با توجه به اينكه دولت تدبير و اميد از طرح‌های اقتصاد مقاومتي و علم و فناوري حمايت ويژه می‌کند بايد طرح‌های دانش‌بنیان مناطق ويژه علم و فناوري در راستاي سیاست‌های اقتصاد مقاومتي اجرايي شوند تا از سیاست‌های تشويقي بهره‌مند شوند.
گفتني است در پايان اين نشست از حمایت‌های استاندار يزد در ايجاد منطقه علم و فناوري يزد به‌عنوان اولين منطقه ويژه كشور با اهداي لوح تقدير تجليل شد و حكم «مهدي سالاري» به‌عنوان مديرعامل سازمان منطقه ويژه علم و فناوري يزد اهدا گرديد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا