صباغیان درجلسه توسعه شهرستان خاتم حضوریافت.
این جلسه باحضورفرماندار،سجادیپوررئیس سازمان جهادکشاورزی استان ،محمدی مدیرکل حمل ونقل استان وجمعی ازمسئولان شهرستان درمحل فرمانداری برگزارشد
صباغیان نماینده مجلس دراین نشست بر تهیه سند چشم انداز توسعه خاتم تاکید کرد.

نماینده شهرهای بافق، مهریز، خاتم، ابرکوه و بهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه شهرستان خاتم باید سند چشم انداز تدوین شود تا بتوانیم با یک برنامه ریزی طولانی مدت در راه پیشرفت شهرستان گام برداریم.

محمدرضا صباغیان در نشست کارگروه توسعه شهرستان خاتم افزود: رشد و توسعه در این منطقه نیازمند تدوین سند چشم‌انداز توسعه بوده و باید در این زمینه تحقیقات جامع و کاملی انجام شود.
وی در راستای حل مشکلات حوزه انتخابیه خاتم، افزود: مسئولین بایدمشکلات و نیازهای مردم را اولویت بندی کنند و با یک گزارش کامل در اختیار مدیران استان ودرصورت نیازدراختیارنماینده مجلس قرار دهند تا بتواند بر حسب اولویت پیگیری های مورد نیاز در کشور انجام دهد.
وی همچنین خاتم را نسبت به دیگر شهرهای استان نیازمندبه توسعه بیشتر دانست و یادآور شد: باید برای پیشرفت این شهرستان یک برنامه منسجم ارائه شود و بر حسب آن در زمینه توسعه آن گام برداریم.
در ادامه فرماندار خاتم یکی از راه های رسیدن به توسعه پایدار را پرداختن به بخش کشاورزی عنوان و تاکید کرد: شهرستان خاتم با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و خاک حاصلخیز یکی از قطبهای قوی کشاورزی استان یزد به شمار می آید و باید نیازهای این بخش در استان مورد توجه خاض مسئولان باشد.
فرجام فاضلی افزود: بیشترین سطح زیر کشت و تولید محصولات باغی و زراعی به این شهرستان اختصاص دارد ولی متاسفانه نتواستیم بر حسب این شاخص ها از اعتباراتی مورد نیاز بر اسا ممتاز بودن شاخص های کشاورزی در استان بهره مند شویم که باید در این رابطه نیز تمهیداتی اندیشیده شود
وی خاطر نشان کرد: این شهرستان اکنون در مسیر توسعه یافتگی قدم برداشته است بنابراین از تمام مسئولین استانی خواستاریم از هیچ خدمتی برای مردم منطقه دریغ نکنند.
فاضلی کشت گیاهان کم آبخواه ورفع موانع توسعه مجتمع های گلخانه ای شهرستان توسعه صنایع تبدیلی وتکمیلی صنایع کشاورزی وتوذیع عادلانه اعتبارات متناسب باسطح تولیدمخصوص درامرکشاورزی شهرستان ورفع موانع اختلافات بین مرزی دامداران شهرستان شهربابک باشهرهرات راازمسئولین استانی خواستارشد و اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع آبی و کاهش روز افزون منابع آب زیرزمینی در این شهرستان توسعه گلخانه ها نقش قابل توجهی در کاهش مصرف آبی دارد.
همچنین سجادیپوردراین جلسه ازپرداخت تسهیلات باراحترین شرایط برای اجرای گلخانه. محصولات کم ابخواه واجرای طرحهای ابیاری تحت فشار با پرداخت هیچگونه محدودیتی برای متقاضیان وجودنداردوتا85درصدبصورت بلاعوض میباشدودرپایان این مراسم صباغیان نشستی بانخبگان شهرستان ونشست بااهالی روستای هاشم ابادوبازدیدازکارخانه فولادودیدارباچندخانواده شهروندهراتی ازدیگربرنامه صباغیان درشهرستان خاتم بود.
 
 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا