استاندار یزد در شانزدهمین جلسه ستاد انتخابات استان اصلی‌ترین مسئله در انتخابات 29 اردیبهشت را مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ «سید محمد میرمحمدی» در شانزدهمین جلسه ستاد انتخابات استان ضمن تشکر از اعضای ستاد انتخابات استان گفت: تاکنون کارها و برنامه به‌صورت مطلوب پیش رفته است و این روند با همفکری اعضا ادامه پیدا خواهد کرد و امیدواریم این تلاش‌ها به برگزاری باشکوه انتخابات در 29 اردیبهشت‌ماه منجر شود.
استاندار یزد بابیان اینکه اصلی‌ترین مسئله در انتخابات مشارکت حداکثری است؛ اظهار داشت: هرچه مشارکت بیشتر باشد انسجام نظام و مردم تقویت می‌شود و اتحاد ملی نمود بهتری پیدا می‌کند و دنیا متوجه پایبندی عمیق مردم ایران به حفظ و پیشبرد انقلاب اسلامی می‌شود و چشم طمع و طرح‌ها و توطئه‌های آسیب‌زننده کاهش پیدا می‌کند.
وی بابیان اینکه اگر دشمن متوجه اختلافی شود و احتمال نفوذ بدهد و فکر کند که می‌توانند از ناحیه گروه‌های مختلف واردشده و لطمه‌ای وارد کند، آسیب‌زننده و موجب نگرانی است؛ تأکید کرد: مردم نشان داده‌اند در شرایط خاص با اقدام خاص بانفوذ دشمن مقابله خواهند کرد.
وی با اشاره به انتخابات آمریکا و مواضع خصمانه و اقدام عجولانه رئیس‌جمهور این کشور در حمله به سوریه عنوان کرد: این اقدام ترامپ مردم را هوشیار کرد تا مراقبتی جدی داشته باشند و غفلت نکنند تا موجب سو استفاده دشمن شود.
میرمحمدی بابیان اینکه مردم در حال آماده شدن برای خلق حماسه‌ای ارزشمند هستند؛ خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باعث خواهد شد تا کشور در معادلات جهانی و بین‌المللی جایگاه رفیعی به دست آورد.
استاندار یزد بابیان اینکه مجریان انتخابات مجریان قانون هستند و نباید به‌هیچ‌وجه از قانون عدول کنند؛ گفت: مسئولین اجرایی امانت‌دار مردم هستند و برای ما تفاوتی در رأی‌ها نیست و همه آرا و نامزدها محترم و تفاوتی بین آن‌ها قائل نیستیم.
میرمحمدی اضافه کرد: وظیفه‌داریم از حق‌الناس پاسداری و مراقبت کامل کنیم، بی‌طرفی کامل نیز باید در انتخابات رعایت شود چراکه یک امانت‌دار نمی‌تواند جانب‌داری کند و عملکرد دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات می‌بایست ترویج کننده اخلاق‌مداری باشد تا به اعتماد بیشتر مردم منجر شود.
استاندار یزد به نقش رسانه‌ها به‌عنوان حامیان مردم اشاره کرد و بها دادن به این بخش را لازم دانست و افزود: رسانه‌های بازوان مردم هستند و مردم را در خلق حماسه بسیار باشکوه کمک، همراهی و پشتیبانی می‌کنند. ما نیز وظیفه‌داریم تا از رسانه‌ها حمایت کنیم البته نه حمایتی که به طرفداری از کاندیدایی خاص باشد بلکه حمایت به طرفداری از مردم منظور است.
وی خاطرنشان کرد: لازم است از شبکه‌های مجازی به‌خوبی استفاده شود، هرچه ما فرصت‌های بیشتری را در این فضا پیدا کنیم از ناهنجاری‌های این حوزه کاسته‌ایم. هرچه فضای بیشتری را با تولید محتوای مؤثر در هر زمینه اشغال کنیم، فضای ناهنجار، انحرافی و بی‌فرهنگی را کاهش داده‌ایم.
استاندار یزد بابیان اینکه مردم ما دارای فهم و آگاهی بالایی هستند؛ گفت: آگاهی مردم افزایش‌یافته و مسائل و حواشی کمتر شده است. بهترین پشتیبانی از مردم داشتن صداقت است چراکه صادق بودن با آن‌ها نتیجه‌اش همکاری متقابل و ایفای نقش خواهد بود.
وی در ادامه گفت: لازم است فرمانداران در نقش مجری انتخابات بی‌طرف باشند و همه فعالیت‌های خود را در راستای جذب مشارکت حداکثری به‌کارگیرند، چراکه مردم هرکه را انتخاب کردند به این معنی است که عزیز، محترم و شایسته هست.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها به صورت تمام مکانیزه در حوزه‌های انتخابیه شهرهای اردكان و میبد گفت: در برگزاری انتخابات تمام مکانیزه زمان حرف اول را می‌زند و نباید این مهم برای آموزش و اجرا از دست برود.
میرمحمدی با اشاره به اینکه لازم است پیش‌بینی هر دو صورت دستی و تمام مکانیزه در این دو شهر دیده شود؛ اظهار داشت: پیش‌بینی‌های لازم به‌منظور عدم اختلال در کار انتخابات دیده شود و تمام تلاش دست‌اندرکاران به سمتی باشد که وقفه‌ای در کار پیش نیاید.
استاندار یزد در بخش پایانی سخنانش بابیان اینکه تنور انتخابات در حال گرم شدن است؛ گفت: تفاوت فکری و حزبی کاندیداها مشهود است و رفته‌رفته تنور انتخابات داغ‌تر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مردم یزد همواره آگاهانه و اعتقادی درصحنه حضورداشته‌اند؛ اظهار داشت: اعتقادی عمل کردن مردم مشارکت بالا و سرنوشت نظام و ممکت را رقم می‌زند و اقتدار ملت ایران رانشان می‌دهد و باعث ایجاد پشتوانه‌ای قوی برای نظام و مردم می‌شود.
گفتنی است در ابتدای این جلسه هریک از اعضا به ارائه گزارش پیرامون عملکرد کمیته‌های زیرمجموعه ستاد انتخابات استان پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا