دبیر ستاد انتخابات استان و مديركل سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در هیات های اجرایی طبق زمان بندی انتخابات در روز 23 فروردین به پایان رسیده و از این پس منتظر اعلام نظر هیات های نظارت هستیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد محامدی» به ماده 47 قانون شوراها اشاره کرد و گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها و بخش‌ها از 17فروردین آغاز شد و پس از هفت روز نتایج در موعد مقرر به هیئت‌های نظارت اعلام شد.
دبیر ستاد انتخابات استان بیان کرد: هیئت‌های نظارت شهرستان از 25فروردین به مدت یک هفته نظر خود را درخصوص صلاحیت آن دسته از داوطلبان که در هیئت‌های اجرایی تأیید شده‌اند، اعلام می‌کنند.
مديركل سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري يزد گفت: پس از بررسي‌هاي هيئت نظارت شهرستان، تأييد يا رد صلاحيت داوطلب در تاریخ دو اردیبهشت توسط فرمانداري به شخص داوطلب ابلاغ مي‌شود.
محامدی بیان کرد: فرصت اعتراض داوطلبان رد صلاحيت‌شده به هیئت نظارت طبق تبصره يك ماده50 قانون، چهار روز است.
به گفتۀ وی، اعلام نظر قطعي و نهايي هيئت نظارت استان در خصوص شكايات داوطلبان رد صلاحيت شده به فرمانداري‌ها از طريق ستاد انتخابات استان صورت خواهد گرفت و  انتشار آگهي اسامي نامزدها 18تا20ارديبهشت ماه انجام می‌شود.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تعداد هيئت‌های اجرايي در سطح استان را 31هيئت با عضويت 341 نفر بیان كرد و افزود: 227نفر معتمدين اصلي و 114نفر اعضاي اداري هيئت‌هاي اجرايي در سراسر استان هستند.
شايان ذكر است تعداد اعضای هيئت‌هاي اجرايي 11نفر است؛ در شهرها 8 نفر معتمد اصلي و 3 نفر اداري و در بخش‌ها 7 نفر معتمد اصلي و 4 نفر اداري هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا