مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در جلسه مشترک کارشناسان ستادی این اداره کل و رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان خاتم بر لزوم استفاده از ظرفیت خیران شهرستان برای تأمین منابع موردنیاز کتابخانه‌ها تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ابتدای این جلسه از تلاش‌های رئیس و کتابداران کتابخانه‌های عمومی خاتم در راستای پیشرفت کیفی کتابخانه‌های این شهرستان قدردانی کرد.

وی همچنین با اشاره به عضویت حدود 15 درصد از مردم شهرستان خاتم در کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: هم‌اکنون میانگین سرانه عضویت مردم استان یزد در کتابخانه‌ها 9 درصد است که از این نظر شهرستان خاتم بالاترین میزان عضویت را در استان دارد و این امر نشان‌دهنده علاقه مردم خاتم به کتاب، کتابخوانی و کتابخانه است.

دوست فاطمی‌ها با قدردانی از تلاش همکاران خدوم خود در شهرستان خاتم در ترغیب مردم به کتابخوانی و کتابخانه بیان داشت: همه باید تلاش کنیم زمینه استفاده بیشتر مردم کتابخوان این شهرستان از منابع مفید کتابخانه‌ها را فراهم کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان عنایت ویژه خیرّان شهرستان به کتابخانه‌ها در حوزه‌هایی غیر از کتابخانه‌سازی را امری ضروری دانست و با توجه به کمبود منابع مکتوب به ویژه کتاب‌‌های کودک و نوجوان در کتابخانه‌های شهرستان، خواستار آن شد که خیران خاتم برای تأمین منابع موردنیاز کتابخانه‌ها پیش‌قدم شوند.

در این جلسه که کارشناسان امور کتابخانه‌ها، امور مشارکت‌ها، امور انجمن‌ها، عمران، منابع، فرهنگی، اموال، فناوری اطلاعات و روابط عمومی اداره کل حضور داشتند، تصمیماتی برای ارتقای کیفی خدمات، شاداب‌سازی و تأمین تجهیزات موردنیاز کتابخانه‌های خاتم گرفته شد.

راه‌اندازی اینترنت بی‌سیم رایگان در کتابخانه‌های ولی‌عصر(عج)، شهید تاج فیروزه و چاهک، تبدیل قرارداد حق انتفاع 10 ساله برخی کتابخانه‌های شهرستان به قراردادهای 30 ساله و نصب تابلوی سردرب کتابخانه فاطمه الزهرا(س) کرخنگان، از جمله مصوبات این جلسه بود.

براساس تصمیمات این جلسه همچنین مقرر شد با پیگیری کارشناس منابع اداره کل، تقویت منابع مکتوب کتابخانه‌های شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است، شهرستان خاتم هم‌اکنون 4 باب کتابخانه شهری و 3 باب کتابخانه روستایی فعال دارد که پنج هزار و 551 نفر در این کتابخانه‌ها عضو هستند و براساس جمعیت این شهرستان، حدود 15 درصد مردم خاتم در کتابخانه‌های عمومی عضویت دارند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا