مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد با اشاره به راه‌اندازي 50 واحد بوم‌گردي در استان در دولت تدبیر و امید گفت: گردشگران خارجی و مسافران نوروزي استقبال بسيار خوبي از اين واحدها داشتند و در حال حاضر استان یزد به‌عنوان برند خانه‌های بوم‌گردی در کشور مطرح است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد یارمند» بیان کرد: در ایام نوروز در سطح روستاها با برنامه‌ریزی بخشداران، مدیریت دهیاران و همراهی مردم، ویژه‌برنامه‌ها و برنامه‌های فرهنگی خوبی در روستاها اجرا شد.
وی برپایی جشن‌های نوروزی، برپایی شب‌شعر، برگزاری جشنواره پاتوق در روستای شمسی رستاق، ایجاد بازارچه‌های محلی و احداث پارک اسکان مسافران را ازجمله اقدامات انجام‌شده در ایام نوروز در روستاهای استان یزد عنوان کرد.
یارمند ادامه داد: خوشبختانه امسال با توجه به بخشنامه ابلاغ وظایف امور دهیاری‌ها، همه دهیاری‌ها در راستای نظافت محیط داخلی روستا نیز اقدامات خوبی انجام دادند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: اقدامات خوبی در راستای پذیرایی از مسافران و گردشگرانی که مقصد خود را روستاهای استان قرار داده بودند، انجام شد و خوشبختانه آمارها حاکی از استقبال بسیار خوب مردم روستاها از مسافران نوروزی همچنین رغبت خوب گردشگران به گشت‌وگذار در روستاها بوده است.
یارمند خاطرنشان کرد: استان یزد به‌عنوان برند خانه‌های بوم‌گردی در کشور مطرح است، بیش از 50 واحد بوم‌گردی در سطح استان به‌ویژه در روستاها در حال فعالیت است و به‌خوبی توانسته‌اند انتظارات گردشگران را از واحدهای بوم‌گردی محقق کنند.
وی افزود: بیش از 50 روستای هدف گردشگری در استان یزد وجود دارد که تلاش شده خانه‌های بوم‌گردی در آن‌ها مستقر شود و این واحدها توانسته‌اند با استقبال خوب و امکانات مناسب، نظر گردشگران را به خود جلب کنند.
یارمند بیان کرد: از سه سال پیش در روستاهای استان یزد 200 مورد درخواست مجوز برای خانه‌های بوم‌گردی روستایی ارائه‌شده که از این تعداد برای 130 درخواست مجوزهای لازم صادرشده و تاکنون 50 واحد با امکانات مناسب به بهره‌برداری رسیده و در حال فعالیت است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با اشاره به بسترهای حمایتی و تسهیلاتی که دولت تدبیر و امید به روستاییان ارائه داده است،‌ افزود: برای 13 بخش و 20 دهستان محروم استان یزد تسهیلاتی با کارمزد هشت درصد تا سقف 100 میلیون تومان اختصاص‌یافته است.
یارمند در پایان سخنان خود بیان کرد: واحدهای تولیدی اشتغال‌زا در روستاها می‌توانند از این بسته‌های حمایتی استفاده کنند تا گام‌های ارزشمندی برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها در سالی که اشتغال و تولید ملّی دغدغه مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهوری و مسئولان نظام است، برداشته شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا