کنگره بین‌المللی اعتیاد و رفتارهای پرخطر از 13 تا 15 اردیبهشت‌ماه با حضور سخنرانان کشوری و بین‌المللی در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست هماهنگی نخستین کنگره بین‌المللی اعتیاد و رفتارهای پرخطر، 28 فروردین، به ریاست مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
«مجید جوادیان زاده» ورود مسئولان به مسئلۀ اعتیاد و برگزاری کنگرۀ اعتیاد و رفتارهای پرخطر را از این دلیل ارزشمند دانست که به اجتماعی شدن این مسئله کمک کند.
دبیر علمی کنگره، برگزاری این کنگره را فرصت مناسبی برای بحث و تباد‌ل‌نظر دربارۀ وضع کنونی اعتیاد و نیز دلیل‌شناسی، نشانه‌شناسی، پیشگیری و درمان این آسیب اجتماعی دانست.
«سید مجتبی یاسینی اردکانی» افزود: تاکنون سیاست‌های درازمدت و کوتاه‌مدت متعددی باهدف کاهش آسیب‌های اعتیاد اعمال‌شده و تلاش این کنگره نیز ارائۀ راهکارهای علمی برای کاهش مشکلات فردی و اجتماعی اعتیاد است.
کنگرۀ بین‌المللی اعتیاد و رفتارهای پرخطر از 13 تا 15 اردیبهشت در محورهای «اعتیاد و اختلالات روان‌پزشکی»، «کاهش تقاضا در اعتیاد»، «فرهنگ باورهای غلط و مصرف مواد مخدر»، «اعتیادهای نوپدید و تغییر الگوهای مصرف»، «گروه‌های در معرض خطر و راهکارهای پیشگیری» و «عرضه مواد مخدر، چالش‌های موجود و راهکارهای مقابله با آن» به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار می‌شود.
برنامه‌های جانبی این رویداد علمی برگزاری کارگاه‌های «درمان دارویی و غیر دارویی اختلالات جنسی در اعتیاد»، «مصاحبه انگیزشی»، «شناخت درمانی کوتاه‌مدت در درمان اعتیاد» و «مداخلات خانواده در اعتیاد» است.
سخنرانی‌های این کنگره نیز با موضوعات «سیمای اعتیاد در جهان»، «سیاست‌های وزارت بهداشت در مبارزه با اعتیاد»، «اعتیاد و سلامت جسمی با محوریت بیماری‌های گوارشی»، «روند سیاست‌گذاری، قوانين و مديريت امر مبارزه با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در عرصه پيشگيري اوليه در اعتياد»، «فرهنگ، باورهاي درست و نادرست و اعتياد»، «مدل جديد چندبعدی و جامع زندگي درماني»، «دردهاي مزمن و وابستگي به مواد»، «خواب و اعتیاد»، «تأثير درمان‌هاي روان‌شناختي در اعتياد»، «درمان اوليه در اعتياد»، «سايكو ديناميك اعتياد»، «اعتياد و سلامت روان»، «شناخت درماني در درمان اعتياد»، «اهمیت شبکه‌سازی در درمان اعتیاد»، «اعتياد، احساس، شناخت و انگيزه»، «فرهنگ بهبودی»، «روان‌شناسی رفتار پرخطر»، «اعتیاد و ناباروری»، «اعتیاد و عفونت ریوی» برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا