مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان یزد از برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان در روز پنج‌شنبه 31 فروردین ماه خبر داد.

به گزارش یزد فردا، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان در روز پنج‌شنبه 31 فروردین ماه خبر داد و  اظهار کرد: هدف از این جشنواره که با رویکرد نقش خیرین در ساخت مدارس این برگزار می‌شود تکریم خیرین و جذب آنها در ساخت مدارس را دنبال می‌کند و از یک هزار خیر مدرسه‌ساز استان تجلیل می‌شود.

محمدرضا عارفی  گفت: تعداد پروژه‌های مشترک بین خیرین و نوسازی مدارس در سال گذشته، 37 مورد با اعتبار 38 میلیارد تومان و این تعداد برای سال 94، 23 مورد  با اعتبار 28.7 میلیارد تومان  بوده است  و اکنون نیز 44 پروژه نیمه‌تمام و در حال ساخت مشترک بین خیرین و نوسازی مدارس در استان 44 مورد است که برای اتمام به اعتبار50 میلیارد تومان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه 203 هزار دانش‌آموز در استان در 8 هزار و 800 کلاس مشغول تحصیل هستند، افزود: 300 مدرسه در استان که بیش از 3 هزار کلاس را تشکیل می‌دهند فاقد استاندارد و مقام سازی هستند که برای تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی به اعتبار 500 میلیارد تومانی نیاز دارند و علاوه بر آن با توجه به افزایش جمعیت براساس نیازسنجی به 60 تا 70 مدرسه جدید نیز در شهر نیاز داریم.

عارفی  ادامه داد:  پیشنهادی به وزارتخانه  شد مبنی بر اینکه تا 5 سال آینده، خیرین مدرسه‌ساز استان 250 میلیارد تومان به ساخت و بازسازی مدارس کمک کنند و 250 میلیارد تومان نیز دولت در همین مدت برای نوسازی مدارس اعتبار تخصیص دهد اما متأسفانه  به دلیل محدودیت‌های اعتباری این پیشنهاد از سوی وزارتخانه مورد استقبال قرار نگرفت.

وی  با بیان اینکه 40 میلیارد تومان اعتبار دولتی که سال گذشته برای اداره نوسازی در نظر گرفته شده بود تنها 7.5 درصد تحقق پیدا کرد، تصریح کرد: از مسئولان درخواست داریم اعتبار تخصیص‌یافته به تجهیز، تعمیر و نوسازی مدارس را بالا ببرند چرا که دولت متعهد است طبق قانون پروژه‌هایی که خیرین می‌سازند را با تأمین اعتبار به اتمام برساند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد با اشاره به اقداماتی که در جهت استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس انجام شده است، افزود: سیستم گرمایشی یک هزار و600 مدرسه در استان استاندارسازی شده است و استاندارسازی سیستم  بیش از یک هزار مدرسه نیز در دست انجام است.

عارفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از هفت مدرسه ماندگار در سراسر کشور چهار مدرسه به استان یزد تعلق دارد،  گفت: مدرسه نمونه شرف اردکان، مارکار، کیخسرو و ایرانشهر از مدارس ماندگار در استان یزد هستند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا