به منظور بررسی مشکلات کارخانه کمپوست شهرداری، رئیس و اعضای کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد از مسیر دسترسی  این کارخانه و فضای آن بازدید کردند.

رئیس کمیسون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد در این بازدید با اشاره به نیاز مبرم شهر به کارخانه کمپوست گفت: با توجه به مدارک به دست آمده آتش‌سوزی در کارخانه کمپوست عمدی بوده که البته سرمایه‌گذار کارخانه کمپوست طبق قراداد موظف بوده که این کارخانه را بیمه کند که متاسفانه این کار انجام نشده و در حال حاضر  هرگونه خسارت هم به عهده خود پیمانکار این کارخانه می باشد.

سپنتا نیکنام  با اشاره به این که پیمانکار این کارخانه گلایه داشت که زباله‌ها در مبدا تفکیک می‌شود و برایش صرفه اقتصادی ندارد، افزود:  در جلسه‌ای که با حضور مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری برگزار شد، مقرر گردید که  از شهریور 96، پیمانکاری تفکیک زباله از مبداء توسط سرمایه‌گذار  کارخانه کمپوست انجام شود تا در این زمینه خودش بتواند  مدیریت داشته باشد.

البته هم اکنون و با پیگیری های انجام شده از سوی کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد، عملیات زیرسازی آسفالت مسیر گود زباله تا کارخانه کمپوست در حال انجام می باشد.

در نهایت مقرر گردید با توجه به مشکلات زیست محیطی که زباله ها می تواند برای شهر داشته باشد موضوع راه اندازی مجدد کارخانه کمپوست  هر چه سریعتر ، با حضور مسئولین مربوطه و سرمایه گذار کارخانه بررسی و پیگیری شود.

گفتنی است که در این کارخانه مواد زائد ارگانیک از قبیل گیاهان، مواد غذایی و ... یا به عبارتی زباله های تر که میزان آن در شهر یزد 60 تا 70 درصد می باشد طی فرایندی به کود کمپوست تبدیل می گردد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا