پروژه‌ی اصلاح و بهینه‌سازی تکمیل دو بی خطوط فوق‌توزیع شماره‌های 637 و 638 در پست 63 اردکان به ‌اتمام رسید و برق‌دار شد.

پروژه‌ی اصلاح و بهینه‌سازی تکمیل دو بی خطوط فوق‌توزیع شماره‌های 637 و 638 در پست 63 اردکان به ‌اتمام رسید و برق‌دار شد.

علی‌اکبر صالحي، مجري طرح‌های اصلاح و بهینه‌سازی و تعميرات اساسي شرکت برق منطقه‌ای یزد با اعلام این خبر افزود: خطوط 63 کیلوولت شماره‌های 637 و 638 پست 63/20 کیلوولت اردکان فاقد حفاظت و بریکر بود که با توجه به قرارگیری پست اردکان در رینگ شبکه فوق‌توزیع، این نقص باعث کاهش ضریب پایداری و قابلیت اطمینان این پست و شبکه فوق‌توزیع می‌شد و هرگونه ایجاد فالت (خطا) روی خطوط مذکور، موجب خروج خطوط دیگر، ترانس‌ها و حتی ناپایداری شبکه فوق‌توزیع منطقه اردکان می‌شد.

وی افزود: با توجه به محدودیت فضای اتاق فرمان پست مذکور، در ابتدای اجرای پروژه‌، سیستم کنترل دو بی خطوط شماره‌های 633 و 634 در این پست، اصلاح و بهینه‌سازی و به تابلوی کنترل اصلی پست انتقال داده شد؛ تا با ایجاد فضای کافی، سیستم حفاظت خطوط 637 و 638 نصب، تست و راه‌اندازی گردد.

صالحی تصریح کرد: باوجود برق‌دار بودن پست و مشکلات خاص این پروژه، با تلاش، پیگیری و برنامه‌ریزی‌های درست و به‌موقع کارکنان معاونت بهره‌برداری، با موفقیت و بدون کوچک‌ترین حادثه‌ای به‌ پایان رسید و برق‌دار شد.

شایان‌ذکر است این پروژه اصلاح و بهینه‌سازی از اواخر سال ۹۲ در فاز مطالعاتی و اوایل سال 95 در فاز اجرایی قرار گرفت. این پروژه با استفاده حداکثری از موجودی انبار انجام شد و فقط به خرید حداقل تجهیزات HV و LV اکتفا گردید. این اقدام صرفه‌جویی قابل‌توجهی را در هزینه‌های شرکت به دنبال داشت که هزینه‌ نهایی نزدیک به چهار هزار میلیون ریال، نشان‌دهنده این موضوع است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا