استاندار یزد اظهار داشت: شرایط این دوره از انتخابات با دوره‌های قبل متفاوت است و ضرورت دارد مردم با آگاهی لازم مشارکت حداکثری در انتخابات را رقم بزنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «سید محمد میرمحمدی» در جلسه هماهنگی برنامه‌های گرامی داشت روز کارگر، معلم و جوان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مدیران استان برگزار شد با اشاره به اینکه انتخابات مهمی در پیش است و این دوره از انتخابات تفاوت‌هایی با انتخابات گذشته دارد؛ اظهار داشت: این تفاوت‌ها به موضع‌گیری‌های ترامپ بازمی‌گردد، به‌طوری‌که حتی فرانسه و انتخابات این کشور هم در حال رفتن به سویی است که شرایط گذشته را نداشته باشد.
میرمحمدی افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو هدف ما است چراکه حضور مردم در انتخابات معنی و مفهوم خاصی دارد زیرا آن‌هایی که روی دموکراسی مانور می‌دهند می‌دانند که در کشورهای دیگر مشارکت در انتخابات به‌گونه‌ای که در ایران است سابقه ندارد و همواره کمتر از 60 درصد است.
وی با اشاره به اینکه حضور باشکوه مردم در انتخابات بسیاری از مسائل را خنثی می‌کند؛ تأکید کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات باعث می‌شود آن‌هایی که باید روی ایران حساب باز کنند این کار را انجام ‌دهند و باهم منسجم و متحدتر ‌شوند.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: اینکه دولت جدید آمریکا مدام می‌گوید در حال بررسی برجام هستیم و نظر نهایی خود را اعلام نمی‌کند به این دلیل می‌باشد که منتظر است تا اتحاد و انسجام ملت ایران را در انتخاب بسنجد و پس‌ازآن تصمیم‌گیری کند و درصورتی‌که برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری نباشد مجدداً رفتار و اتفاقات گذشته تکرار شود.
وی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی و بخصوص عربستان از توسعه اسلامی نگران و دل‌واپس هستند؛ گفت: همه این کشورها منتظر هستند که ببینند در ایران و انتخابات ایران چه اتفاقاتی روی خواهد داد تا سیاست‌های خود را مطابق با آن برنامه‌ریزی کنند.
میرمحمدی بابیان اینکه هرچه ما قوی‌تر باشیم، طرفداران نظام جمهوری اسلامی نیز قوی‌تر می‌شوند؛ گفت: نفوذ جمهوری اسلامی ایران تا افریقا و آمریکا پیش رفته و فضای اسلام‌گرایی درحال‌توسعه است.
استاندار یزد با اشاره به اینکه دستور منع ورود اتباع برخی از کشورهای اسلامی ازجمله ایران به آمریکا نیز برای مقابله با توسعه اسلام‌گرایی صورت گرفته است؛ تصریح کرد: شرایط این دوره از انتخابات با دوره‌های قبل متفاوت است و ضرورت دارد مردم با آگاهی لازم مشارکت حداکثری در انتخابات را رقم بزنند.
عالی‌ترین مقام اجرایی دولت تدبیر و امید در استان یزد حضور خبرنگاران خارجی را در پوشش شکوه و عظمت انتخابات ایران امری ضروری دانست و افزود: هرچه اقتدار ملی ایران بیشتر به نمایش گذاشته شود و بازتاب آن فراگیر شود به نفع ملت ایران خواهد بود.
استاندار یزد بابیان اینکه ما نقش فردی را ایفا می‌کنیم که شطرنج‌بازی می‌کند و می‌بایست تمام تلاش خود را برای جلوگیری از مات شدن خود انجام دهد؛ عنوان کرد: مؤثر بودن و هدفمند عمل کردن دو وظیفه‌ای است که لازم است به آن توجه شود.
وی بابیان اینکه شرایط حال حاضر ایجاب می‌کند تا در جهان جایگاه رفیعی داشته باشیم؛ گفت: تاکنون مردم ما نشان داده‌اند که آگاهانه برخورد می‌کنند و هرکجا که لازم باشد با تهاجم‌های گوناگون برخورد مقابله خواهند کرد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مسئولان نظام جمهوری اسلامی موظف به کسب اعتماد مردم با ارائه خدمات مطلوب هستند؛ گفت: مردم باید متوجه شوند که مسئولان دلسوز حال آنان هستند. اگر فردی توقعی از ما دارد و آن توقع قانونی است، لازم است که برآورده شود و هرکجا که در توان و اختیارات قانونی مسئولین نیست به‌صراحت اعلام شود و از اتلاف وقت و هزینه وی جلوگیری کند.
وی بابیان اینکه مردم همیشه و همواره همکاری لازم را با مسئولین نظام داشته‌اند؛ افزود: خوشبختانه مدیران استان نیز تمام سعی و توان خود را برای جلب اعتماد مردم به کار گرفته‌اند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
استاندار یزد در پایان سخنانش با ابراز امیدواری کرد تا برنامه‌های گرامیداشت روز کارگر، معلم و جوان در استان با مشارکت و هم‌افزایی مردمی به نحو احسن برگزار شود.
گفتنی است در ابتدا هریک از مدیران حاضر در جلسه به ارائه پیشنهاد‌های خود در زمینه برنامه‌های گرامیداشت روز کارگر، معلم و جوان پرداختند و در این رابطه بحث و تبادل‌نظر شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا