فرماندار يزد گفت: عملکرد معلمان در اجرای سیاست های کلان کشور تأثیرگذار بوده و این قشر از جامعه می تواند با برنامه ریزی افکار و رفتار آینده سازان جامعه براساس این اصول و سیاست ها شکل دهند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد در سالجاری با حضور فرماندار، مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای شورا تشکیل شد.

« مصطفی سالاری » در این جلسه با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در دبيرخانه شوراي آموزش و پرورش در سال گذشته گفت: با توجه به استقرار اين دبيرخانه در مديريت آموزش و پرورش ناحيه يك از ابتداي سالجاري بايد نقاط قوت و ضعف برنامه هاي سال گذشته بررسي  و براين اساس برنامه ريزي شود.

فرماندار یزد به نقش مهم جایگاه معلم در نظام آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: هدف نهایی فرهنگیان در فرآیند تعلیم و تربیت این است که دانش آموزان را به درجات بالای علمی و معرفتی برسانند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر موضوع اقتصاد مقاومتی از مهمترین موضوعاتی بوده که مقام معظم رهبری نیز بر اجرای آن تأکید داشته و دولت تمام برنامه های خود را در راستای این سیاست تدوین نموده است اظهار داشت: عملکرد معلمان در اجرای سیاست های کلان کشور تأثیرگذار بوده و این قشر از جامعه می تواند با برنامه ریزی افکار و رفتار آینده سازان جامعه براساس این اصول و سیاست ها شکل دهند.

سالاری در ادامه با توجه به در پیش بودن 12 اردیبهشت ماه روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته گرامیداشت مقام معلم گفت: مهمترين موضوع این است که فرهنگ تجلیل از مقام معلم در سطح جامعه نهادینه شود تا در سالهای آتی دانش آموزان و سایر اقشار جامعه در این مسیر پیشقدم باشند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد پیشنهاد یکی از اعضای شورا مبنی بر تشکیل موسسه و یا بنیادی تحت عنوان و فعالیت تجلیل از مقام معلم را سازنده و خوب ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: امیدواریم در سالجاری با آغاز به کار این تشکل و برنامه ریزی مناسب در سالهای آتی برنامه های بهتری در طول سال برای تجلیل از مقام معلم در سطح شهرستان اجرایی شود.

فرماندار یزد از هماهنگی صورت گرفته با صدا و سیمای مرکز یزد برای اجرای هر چه بهتر برنامه های گرامیداشت مقام معلم خبر داد و افزود: تا چند روز آینده شیوه نامه و دستورالعملی گرامیداشت مقام معلم از سوی فرمانداری به ادارات و نهادهای شهرستان ابلاغ می شود.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان در بخشي ديگر از مطالب خود با با تقدير از اقدامات صورت گرفته دستگاه هاي مسئول در موضوع كتاب و كتابخواني گفت: خوشبختانه در سال گذشته با پيگيري هاي صورت گرفته بخش قابل توجهي از سهم نيم درصدي شهرداري هاي براي اين امر اختصاص يافته كه اميدواريم اين روند نيز در سال جاري ادامه داشته باشد.

سالاري اضافه كرد: نقشه پراكندگي كتابخانه ها در سطح شهرستان بايد تهيه شود تا در بحث ساخت و ساز كتابخانه ها خيرين را به سمت مناطقي كه كمتر كتابخانه دارند، سوق دهيم.

فرماندار يزد در پايان تصريح كرد: بايد با برنامه ريزي هدفمند و اصولي تمامي شاخص هاي كمي و كيفي مربوط به كتابخانه ها در شهرستان يزد را ارتقاء دهيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا