سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، افزایش اعتماد اجتماعی و تقویت خودباوری در مردم را موجب تحقق مشارکت حداکثری دانست و افزود: هرچه اعتماد مردم افزایش یابد و خودباوری در آنان تقویت شود، سطح مشارکت بالا می رود و راهکار اصلی افزایش اعتماد در مردم، توجه به صراحت و صداقت در رفتار و گفتار است و برای تقویت خودباوری باید آنان را با حقوقشان آشنا کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد" داود پاک طینت" در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان بافق، با اشاره به اینکه ستاد انتخابات، چهار مقولة سلامت کامل، امنیت کامل، قانونمداری و حضور حداکثری را مورد توجه دارد گفت: روابط عمومی ها به جهت توانمندی در شناخت افکار عمومی و همچنین در اختیار داشتن ابزارهای لازم برای تبیین و تشریح افکار عمومی، باید در بحث حضور حداکثری مردم نقش خود را در انتخابات ایفا کنند.
سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، تحقق حضور حداکثری در عرصه انتخابات را وابسته به دو عامل اعتماد اجتماعی و خودباوری دانست و گفت: هر چه میزان اعتماد اجتماعی بالا برود و از طرفی خود باوری در مردم تقویت شود، شاهد رشد در میزان مشارکت مردم خواهیم بود.
عضو ستاد انتخابات استان عوامل افزایش اعتماد اجتماعی را صداقت و صراحت نام برد و افزود: به اندازه ای که با مردم شفاف تر و صادقانه تر صحبت شود زمینه برقراری ارتباط موثر فراهم شده است و پایه های اعتماد اجتماعی در جامعه تقویت می گردد.
پاک طینت در اهمیت صادقانه و صریح صحبت کردن با مردم گفت: آن قدر صداقت در برخورد با مردم مهم است که حتی در مواردی که وعده هایی عملی نشده است اگر صادقانه و با صراحت به مردم علل عدم تحقق آن وعده را بگوییم خیلی اثرات مثبت و بهتری در افکار عمومی دارد تا اینکه متوسل به توجیهات بی اساس شویم، زیرا اگر مردم فقط یکبار دروغی از شخصی بشنوند دیگر او را باور نمی کنند و اعتمادشان نسبت به او کاهش می یابد.
وی همچنین در مورد اصل مهم خودباوری و نقش آن در افزایش مشارکت مردم گفت: هرچند شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی، عقلی، اجتماعی و ملی است اما از طرفی این حق مردم است که انتخاب کنند یا انتخاب شوند.
پاک طینت تاکید کرد باید حقِ انتخاب کردن را برای افکار عمومی تشریح و تبیین کنیم و جامعه را با حق خود آشنا کنیم که این مهم نقش بسزایی در خودباوری افراد جامعه دارد و اگر خودباوری تقویت شود قطعا در رشد میزان مشارکت مردم موثر خواهد بود.
سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری یزد از روابط عمومی ها خواست تا دستاوردهای نظام را با صراحت و صداقت و با استفاده از شیوه های نوین اطلاع رسانی و بهره مندی از ظرفیت های رسانه های محلی و همچنین  فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای افکار عمومی تبیین و تشریح کنند و با انعکاس دستاوردهای نظام، امید را در مردم افزایش دهند و هر یک از مدیران یا کارشناسان روابط عمومی ها به سهم خود در افزایش مشارکت عمومی مردم در انتخابات، قدم های موثری بردارند.


امنیت روانی در انتخابات موجب افزایش مشارکت می شود


پاک طینت در ادامه سخنان خود به مقوله امنیت در انتخابات اشاره کرد و افزود: وقتی می گوییم امنیت، منظورمان هر دو نوع امنیت، یعنی امنیت فیزیکی و امنیت روانی است.
وی امنیت فیزیکی را در جایگاه خود با اهمیت دانست و افزود: امنیت روانی نیز باید در انتخابات حاکم باشد و هیچ کس نباید به خاطر حمایت قانونی از هر یک از نامزدهای انتخاباتی که توسط مراجع قانونی تایید شده اند، بدهکار باشد، بعبارتی افراد، چه نامزد مورد حمایتشان رای بیاورد یا رای نیاورد، به هیچ عنوان نباید به فرد یا جریانی بدهکار باشند و همه باید برای انجام فعالیت های قانونی انتخاباتی، احساس امنیت کنند و امنیت روانی با ضریب بالایی در جامعه حاکم باشد که این مقوله نیز به سهم خود در افزایش مشارکت مردم موثر است.
عضو ستاد انتخابات استان در خصوص مقوله سلامت در انتخابات به فعالیت هیات های نظارت و همچنین شوراي نگهبان اشاره کرد و گفت: ناظران هر دو انتخابات كار خودشان را در چارچوب قانون بخوبي انجام مي دهند و با تلاشی که در حال انجام است به لطف خداوند، در نهایت انتخابات کاملا سالمی خواهیم داشت.
پاک طینت قانونمداری را چهارمین مقوله مورد نظر ستاد انتخابات دانست و گفت: قانونمداری چتر فراگیر تمام فعالیت های انتخاباتی است و همه این مقولات اعم از سلامت، امنیت و مشارکت زیر چتر قانون و در چارچوب قانون به آن ها پرداخته می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا