محمد امامی هفته نامه آیینه یزد

محمد امامی: دکتر سید فرید موسوی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جمع فرهنگیان یزد با اشاره به این که دیار یزد همواره نشان داده اخلاق و سیاست مانعة الجمع نیستند اظهار داشت: بزرگان اصلاحات کشور سید بزرگوار آقای خاتمی و آقای عارف عجین بودن اخلاق و سیاست را در عمل اثبات کردند. وی که روز چهارشنبه 20 اردیبهشت 96 در جمع فرهنگیان یزد در تالار مجتمع آموزشی غیردولتی حضرت مجتبی(ع) سخن می‌گفت، با تشریح بحران‌های سال‌های مسئولیت دولت‌های نهم و دهم یادآور شد: ما در شرایطی قرار داشتیم که اخلاق از سیاست جدا شد و تا دیروز یک مفسد اقتصادی را به نام ب.ز معرفی می‌کردیم، به رغم این که همه اذعان داشتند تخلف و جرم صورت گرفته ولی تهمتی را بدون آن که اثبات شود به وزیر آموزش و پرورش مملکت می‌زنند و امروز گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس که قرائت شد معلوم شد تمام این‌ها تهمت بوده است. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که هر چند آموزه‌های ایرانی و دینی ما اخلاق را سرچشمه هر رفتاری می‌داند، اما می‌بینیم که برخی چنین نیستند خاطرنشان ساخت: سال 1392 تحریم‌ها در اوج خودش قرار داشت، تحریم کا کاغذپاره نبود، بلکه حساب شده و چند لایه بر علیه مملکت ما طراحی شده بود، در چنین شرایطی دولت تدبیر و امید مسئولیت را در دست گرفت که در گذشته نفت می‌فروختیم معلوم نبود پولش در جیب کدام مفسد اقتصادی است، بابک زنجانی هایی داشتیم که معلوم نبود چگونه پول نفت در اختیارشان قرار گرفته است. وی با یادآوری آثار نامطلوبی که تحریم‌ها بر خانواده‌ها گذاشته بود و پدران را شرمنده خانواده خود کرده بود گفت: برخی تصور می‌کنند حافظه مردم کوتاه مدت است، اما ما فراموش نکرده ایم که کشوری که دارای رشد اقتصادی 4 درصد بود به احمدی نژاد نه به عنوان یک فرد بلکه به عنوان یک تفکر و جریان تحویل داده شد و او کشوری را با رشد منفی 6 درصد تحویل ما داد.

دولت روحانی رشد منفی 6 درصد را به رشد مثبت 11 درصد رسانده است
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شرایط دشوار سالهای مسئولیت دولت‌های نهم و دهم را یادآور شد و بیان داشت: مدت‌ها نفت کشور بر روی کشتی و روی آب‌ها بود و مشتری نداشت، و پول نفتی که می‌توانست برای جوانان ما اشتغال ایجاد کند به جیب مفسدان اقتصادی واریز می‌شد. در حالی که بیکاری جوانان خودمان را داشتیم، برای هندی‌ها و چینی‌ها اشتغال ایجاد می‌کردند، بعد به ما می‌گویند برای خارجی‌ها اشتغال ایجاد می‌کنید. وی افزود: چینی‌ها از پول خودمان به ما تسهیلات می‌دادند، و برای آن سود می‌گرفتند ! در چنین شرایطی همه مردم آمدند و حماسه سیاسی آفریدند، حماسه‌ای که سرنوشت دیگری را بر کشور رقم زد. بسیاری از محصولات ما در انبارها بود و خریدار نداشت، کشور با سرعت 400 کیلومتر در ساعت ته دره دارد حرکت می‌کند، و دولت در حال آواربرداری از خرابی‌های گذشته است. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقتصاد علم دو دو تا چهارتاست و با ورد خواندن درست نمی‌شود، این نفت که در اختیار شما هم بود، اما چه کردید؟ اما این دولت رشد منفی 6 درصد را به رشد مثبت 11 درصد رسانده است.

رفتار و گفتار و تفکر احمدی نژاد به فرد دیگری منتقل شده
سید فرید موسوی با این هشدار که امروز رفتار و گفتار و تفکر احمدی نژاد به فرد دیگری منتقل شده خاطرنشان ساخت: مردم ما امت واحده‌اند اما متاسفانه بعضی‌ها خیلی زود گرد و غبار جبهه از روی شانه شان زدوده شده و و مرام و معرفت خود را از دست دادند و ملت را به 4 درصدی و 96 درصدی تقسیم می‌کنند، امروز برخی به دنبال طرح کرامت ایرانیان و وعده یارانه هستند، اما غافلند از این که با وضعیت کنونی یارانه ها، 43 هزار میلیارد تومان به بودجه دولت تحمیل می‌شود و کشور امکان افزایش یارانه‌ها را ندارد. وی در خصوص امکان تحقق وعده افزایش یارانه‌ها توسط برخی از کاندید ها، تصریح کرد: یارانه‌ها 43 هزار میلیارد تومان بر کشور هزینه تحمیل می‌کند و بزرگترین دست آورد دولت یازدهم فاصله گرفتن از سیاست‌های نابخردانه دولت قبل بود. پول هایی که باید صرف ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی می‌شد؛ اکنون در کشور پخش و سبب ایجاد تورم می‌شود. آیا کاندید هایی که چنین وعده‌های کذبی بر مردم می‌دهند آگاهی دارند که افزایش تنها پنج هزار تومان بر مبلغ یارانه‌ها سبب افزایش 15 تا 25 درصدی تورم می‌شود؟ سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین گفت: در مناظره‌های 92 همه از تورم و مهار آن حرف می‌زدند ولی حالا به لطف آقای روحانی کسی از تورم حرفی نمی‌زند. دکتر روحانی اصلاحات ساختاری در بحث اقتصاد را شروع کرد. در این دولت قدرت خرید مردم تثبیت شد اما اگر ما بخواهیم فقط 50 تومان به یارانه‌ها اضافه کنیم 15 درصد به تورم اضافه می‌شود. وی با انتقاد از برخی کاندیداهای ریاست جمهوری که به جای ارائه برنامه به بیان آرزوها و آمال خود می‌پردازند، به ابلاغ قانون تمرکز حساب‌ها در بانک مرکزی اشاره کرد و دولت تدبیر و امید را در اصلاحات ساختاری موفق ارزیابی کرد. موسوی همچنین افزایش بودجه آموزش و پرورش کشور از 14 میلیارد تومان به 35 میلیارد تومان و افزایش حقوق کارکنان متناسب با تورم، از دستاوردهای مهم و خوب دولت یازدهم دانست و بر تدریجی بودن توسعه تاکید کرد.

سعیدی: با پول پاشیدن نمی‌توان شغل ایجاد کرد
دکتر سعیدی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در جمع فرهنگیان یزد با تجلیل از مردم و بزرگان و مشاهیر یزد اظهار داشت: تاریخ ایران یزد را به عنوان علم و ایمان و ازادی می‌شناسد. سعیدی همچنین از حضور 170 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تالار مشروطه مجلس شورای اسلامی و دیدار با حسن روحانی و حمایت آنان از وی خبر داد. وی با برشمردن آسیب‌ها و بحران هایی که دولت نهم و دهم بر کشور تحمیل کرد هشدار داد: اقتصاد ما تحمل آسیب دیگری را ندارد و اقتصاد و توسعه بستری امن نیاز دارد، با پول پاشیدن نمی‌توان شغل ایجاد کرد. سعیدی با مرور مقایسه‌ای آمار پیشرفت‌های اقتصادی و ارتقای جایگاه ایران از رتبه 190 در سال 1392 به رتبه 120 در امسال روند پیشرفت اقتصادی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: گرچه این جایگاه مطلوب نیست اما برای دولتی که بیش از 30 ماه درگیر مذاکرات برجام بود و در شرایطی که اگر برجام اتفاق نیفتاده بود ما نفت هم نمی‌توانستیم بفروشیم روندی مثبت و رو به جلو است. وی با تاکید بر این که تمام حوزه‌های توسعه نیازمند روندی است که ریل گذاری شده و ما نگران سرنوشت جوانانمان هستیم یادآور شد: آینده را ما ترسیم می‌کنیم همچنان که دیگران برای ما امروز را ترسیم کردند و ما برای ادامه مسیر عقلانیت و شفافیت فرصت کمی داریم. این نماینده مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن تمرکز حساب‌های بانکها و دستگاههای دولتی در بانک مرکزی و اتاق شیشه‌ای شدن حساب‌های دولتی در بانک مرکزی به کاندیداهایی که وعده‌های نجومی افزایش یارانه و ایجاد شغل مطرح می‌کنند گفت: اقتصاد علم عدد و رقم است و معلوم نیست برخی کاندیداها یارانه‌های 150 هزار تومانی یا 250 هزار تومانی را از کدام منبع می‌خواهند پرداخت کنند، با فروش اموال دولتی یا افزایش نرخ حامل‌های انرژی یا قرض از بانک مرکزی؟ وی با اشاره به این که امروز آرامش و ثبات اقتصادی به طور نسبی حکمفرما شده و بر اساس این بستر برخس رشدهای نجومی را اعلام می‌کنند، از کاندیداههی ریاست جمهوری خواست به مردم راست بگویند و به جای بیان سعارها، برنامه‌های خود را ارائه کنند. سعیدی افزود: عده‌ای می‌خواهند کشور دوباره به حصر و انزوا برگردد. می‌خواهند ما را قطعه قطعه کنند و ما را 4درصد و 96 درصد می‌خوانند. روحانی باید انتخاب شود ما به عقب برنمی گردیم. این نماینده مجلس در جمع فرهنگیان یزد با تاکید بر ضرورت گفت و گو با برخی مردم که یا تصمیم نگرفته‌اند و یا تغییرات را ملموس نمی‌دانند، و همراه ساختن آنان ابراز امیدواری کرد با همراهی همه مردم آینده‌ای زیبا و مطمئن را برای نسل بعدی مان بسازیم.

سفید: چرا برای بیرون راندن رقیب، هر گناهی واجب می‌شود؟
در ابتدای این مراسم مهندس غلامعلی سفید رییس ستاد مرکزی دکتر حسن روحانی در استان یزد ضمن خیرمقدم به سخنرانان مدعو، طی سخنانی مردم یزد را سخت کوش، اهل مدارا و همزیستی مسالمت آمیز با کویر و ادیان و فرهنگ‌های مختلف معرفی کرد. وی رتبه نخست دانش آموزان یزدی در آزمون کنکور سراسری را طی 23 سال مداوم از افتخارات استان یزد دانست و گفت: معلمان یزدی از ابتدای انقلاب همراه با آن بوده و همواره این راه را ادامه داده‌اند و این که جامعه را به انقلابی و غیر انقلابی یا 4 درصد و 96 درصد تقسیم کنیم کار نادرستی است. سفید همچنین با بیان این که ظاهرا برخی گناهان برای برخی واجب می‌شود و برای برخی حرام، از سخنان و ایراد اتهام توسط نماینده شورای نگهبان در هیئت‌های نظارت استان یزد در مراسم سالگرد مرحوم ابوترابی انتقاد کرد و اظهار داشت: در این مراسم این فرد که باید عدالت پیشه و بی طرف باشد، بر بالای منبر می‌گوید یک بازاری در یزد 50 میلیارد تومان به یکی از کاندیداها کمک کرده و قرار است پس از انتخابات جبران کنند. وی گفت: ما اعلام کردیم کسی که این مبلغ را پرداخت کرده و به کسی که پرداخت شده را معرفی و افشا کنید و اگر دروغ است چرا برای بیرون راندن رقیب هر گناهی واجب می‌شود؟ استاندار یزد در دوران اصلاحات در بخش پایانی سخنان کوتاه خود در جمع فرهنگیان یزد تاکید کرد: برای این که مسیر عقلانیت و پیشرفت را ادامه دهیم و بازگشت نداشته باشیم، باید به شعار دوباره ثبات، دوباره آرامش و دوباره روحانی توجه کنیم.

هنرنمایی دانش آموزان دبستان دخترانه غیردولتی حضرت مجتبی(ع)
در این مراسم که با میزبانی و برنامه ریزی مجتمع آموزشی غیردولتی حضرت مجتبی(ع) و توسط رامین قادری نسب از معلمان هنرمند یزدی اجرا شد، دانش آموزان با استعداد و هنرمند یزد آیدا عاصی و ستایش علی بیگی با اجرای دکلمه هایی زیبا تحسین حاضران را برانگیختند. همچنین اجرای سرود دانش آموزان مجتمع حضرت جوادالائمه(ع) و نمایش کلیپ رئیس جمهور روحانی و دیگر کلیپ تبلیغاتی دکتر حسن روحانی حاضران را به وجد آورد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا