معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی در ارائه آموزش های مهارتی تأکید کرد.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی در ارائه آموزش های مهارتی تأکید کرد.

     به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد،"محمد امین سازگارنژاد" در همایش تخصصی فضای مجازی، تولید ثرورت ، آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد ضمن تقدیر از همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در برگزاری همایش مذکور بیان داشت: توسعه همکاری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تعالی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و تحقق رسالت این سازمان نقش مهمی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه جهان امروز نیازمند مهارت های جدید می باشد، افزود: برای پیشبرد اهداف و سیاست های سازمان باید نیاز جهان، جامعه و بازار کار را بشناسیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه در عصر کنونی آموزش ها جهانی هستند، به بهره گیری از ظرفیت ها و امکانات فضای مجازی در امر آموزش تأکید کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: این همایش تأکیدی بر اهمیت ظرفیت های آموزش های مجازی در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: در مسیر غنی سازی آموزش های مهارتی باید افق هایی که در جهان در زمینه آموزش گشوده شده است را شناخته و گام هایی نو برداریم.

محمدامین سازگارنژاد در ادامه بر اجرای آموزش ها توسط بخش غیردولتی و خصوصی در جهان تأکید و اذعان داشت: آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای انباشتی از تجارب و گنجینه ای از آموزش های مهارتی می باشند که می توانند در ایجاد ارزش افزوده نقش مهمی را ایفا کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره بر اهمیت تولید محتوا، تصریح کرد: انعطاف پذیری و انطباق پذیری در تولید محتوا منجر به تولید ثروت می شود.

به گفته ی وی تولید محتوا به جهت قابلیت انتقال از فردی به فردی دیگر و از نسلی به نسل دیگر کار بسیار بزرگی درعرصه آموزش می باشد.

محمدامین سازگارنژاد خطاب به آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، اظهار داشت: ضروری است تجارب گرانقدر کشور در حوزه آموزش های مهارتی و فضای مجازی شناسایی و در مسیر تولید ثرورت و ایجاد ارزش افزوده مورد بهره برداری قرار گیرند.

وی به تعامل و همدلی های ایجاد شده بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اشاره و اظهار امیدواری کرد که از برکات همدلی، همسویی، همراهی و تعاون ایجاد شده در راستای توسعه آموزش های مجازی و تولید محتوای الکترونیکی مهارتی استفاده شود. 

رییس سازمان آموزشد فنی و حرفه ای کشور در خاتمه بیان داشت: انشاا... با اراده ملت و همه عزیزان، این تجارب ارزشمند حفظ و تدام یابند و راه سعادت جامعه هموار باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا