نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه یزد مهد عالمان بزرگ دینی بوده، گفت: موزه آثار عالمان دینی در یزد ایجاد شود.
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار اعضای دبیرخانه کنگره ملی ملاعبدالله بهابادی با وی، با اشاره به اینکه استان یزد عالمان برجسته بسیار زیادی داشته، اظهار داشت: در استان یزد باید یک موزه‌ای وجود داشته باشد که بتوانیم آثار، تصاویر و تمام مسائل مربوط به عالمان برجسته استان را در این موزه قرار دهیم.
وی علامه ملاعبدالله بهابادی را یکی از عالمان بزرگ شیعه دانست و گفت: متاسفانه مکتب شیعه با این همه غنایی که دارد در دنیا مظلوم است و این همه نوشته‌ها و تالیفاتی که از بزرگان شیعه داریم، هنوز در جهان کتب شیعی ترویج داده نشده و نویسندگان به نام جهان به منابع اهل تسنن استناد می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد بر ضرورت توجه به ترویج مبانی شیعی در جهان تاکید کرد و گفت: ملاعبدالله بهابادی را عمدتا به کتاب حاشیه می‌شناسند و حتی خیلی از افراد یزدی بودن ایشان را هم نمی‌دانستند چون کتاب حاشیه مقدمه‌‌ای ندارد که بیان کند ایشان یزدی است.
ناصری یزدی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که از الان ضرورت بسیار بالایی دارد این است که ما بتوانیم عالمان بزرگ دینی را به نسل جوان معرفی کنیم و آن هم با معرفی آثار و تالیفات و برگزاری کنگره‌های اثر گذار و با کیفیت محقق می‌شود.
امام جمعه یزد به دیدار اعضای دبیرخانه کنگره شیخ فقیه غلامرضا خراسانی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: در این دیدار من دو خاطره از "آشیخ غلامرضا فقیه خراسانی" بیان کردم که حتی مقام معظم رهبری هم از این موارد تعجب کردند و تاکید داشتند که این چنین موارد را باید برای مردم بازگو کنیم.
وی تصریح کرد: برگزاری این کنگره‌ها و چاپ کتبی که در آن صورت می‌گیرد خوب است ولی ضرورت دارد که شرح حال بزرگان در مقالات و کتاب‌های کوچک آن هم با سبک‌های جوان پسند از جمله داستان‌های کوتاه منتشر شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: بزرگان علمی ما به ویژه بزرگان شیعه خدمات بسیار ارزشمندی به جهان اسلام کردند ولی متاسفانه آن طوری که باید نسبت به معرفی آنها قدم برمی داشتیم فعالیت صورت نگرفته است.
ناصری یزدی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در ار تباط با این کنگره‌ها باید به آن توجه شود این است که نتیجه آن تنها به کتاب‌ها ختم نشود و در خانه‌ها و بین اعضای خانواده هم بتوانیم تاثیرات این کنگره‌ها را مشاهده کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا