نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: ترویج زندگی تک فردی و زندگی با حیوانات توطئه استکبار برای جوانان ایران است.
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با دانش‌پژوهان و اساتید دوره‌های مهدویت یزد با اشاره به اینکه انسان‌ها اجتماعی خلق شده‌اند و نباید منزوی باشند، اظهار داشت: این اجتماع اگر بدون ضابطه و قانون باشد اصلا امکان‌پذیر نیست چرا که حق و حقوق انسان‌ها رعایت نمی‌شود و هرج و مرج به وجود می‌آید.
وی با تاکید بر اینکه امور جامعه باید با برنامه‌ریزی و قانون منظم اداره شود، خاطرنشان کرد: حتی در یک کلاس هم اگر معلم وجود نداشته باشد هرج و مرج ایجاد می‌شود و لازم است که یک معلم و مدیر به این کلاس و مدرسه نظارت داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه خداوند انسان را با هدف والایی خلق کرده، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که جامعه به قانون نیاز دارد و برای پیاده کردن قانون هم یک مدیر و ناظم نیاز است و اینطور نیست که همه چیز در جهان آشفته و بدون هدف دنبال شود.
ناصری یزدی هدف از خلقت انسان را رشد و تعالی جامعه دانست و ادامه داد: مسئله‌ای که ما داریم این است که حتما در اجتماع نیاز به قانون داریم و حتما این قانون نیاز به قانون‌گذار و مجری قانون دارد.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه موارد بالا به تنهایی در جامعه کارساز نیست، گفت: موضوع بسیار مهم در ارتباط با اجرای این قانون در جهان، ضرورت وجود یک تشکیلات و حکومت برای اجرا و نظارت بر صحت اجرای قانون است.
وی با بیان اینکه این قانون را باید کسی تدوین کند که تمام موجودات را خلق کرده تا بتواند بهترین قانون برای سعادت انسان را اجرایی کند، ادامه داد: کسی می‌تواند برای انسان قانون در نظر بگیرد که از تمام روحیات، گذشته و آینده انسان اطلاع دارد و بیش از همه به دنبال پیشرفت، موفقیت و سعادت به خیری انسان است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: این قانون باید در تمام زمینه‌های زندگی بشری وجود داشته باشد و خداوند هم در قرآن کریم این قوانین را به صورت کامل و جامع آورده است و برای پیاده شدن این قانون، نیاز به یک حکومت برپایه دین است و هدایت آن باید بر عهده جانشین خدا بر روی زمین یا منصوبان آنها باشد.
ناصری یزدی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به دنبال پیاده کردن احکام اسلام در جامعه است، گفت: الان استکبار و برخی در داخل و خارج از کشور که منافع خود را در خطر می‌بینند به دنبال این هستند که یا حکومت را براندازند و یا اینکه مسیر را منحرف کنند.
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه دشمن در براندازی نظام هر کاری کرد موفق نشد، افزود: جنگ هشت ساله، فتنه‌های مختلف، ایجاد داعش و دیگر تروریست‌ها از جمله راهکارهایی است که دشمن برای براندازی نظام انجام داده است ولی نه تنها موفق نشد بلکه شکست‌های فراوانی هم متحمل شد.
امام جمعه یزد ترویج زندگی تک فردی و زندگی با حیوانات به ویژه با سگ‌ها را یکی از توطئه‌های دشمنان در ایران دانست و گفت: متاسفانه دشمن امروز پایه‌های نظام اسلامی و کانون خانواده را هدف قرار داده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا