عارفی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد، دکتر کمال دهقانی فیروزآبادی نماینده مردم شریف تفت و میبد، فلاح فرماندار و موحدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان میبد در محل فرمانداری میبد دیدار و گفتگو کردند

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان یزد عارفی  مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد، دکتر کمال دهقانی فیروزآبادی نماینده مردم شریف تفت و میبد، فلاح فرماندار و موحدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان میبد در محل فرمانداری میبد دیدار و گفتگو کردند

در این دیدار عارفی با اشاره به اینکه تمام استان‌های کشور با مشکل مدارس فرسوده روبه‌رو هستند، اظهار داشت: خوشبختانه در استان یزد اقدامات خوبی برای بازسازی و استانداردسازی مدارس انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تمام اقدامات صورت گرفته، هنوز 35 درصد از کل مدارس استان یزد که معادل سه هزار و 300 کلاس درس می‌شود، غیر استاندارد است و نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد از کمبود 360 مدرسه در استان یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: بیشترین میزان مدارس فرسوده و غیرایمن استان یزد در بافت قدیمی یزد قرار دارند.

عارفی تصریح کرد: برای بازسازی و مقاوم‌سازی این مدارس نیاز به 500 میلیارد تومان اعتبار است که بخشی از این اعتبار از بخش اعتبارات دولتی و بخش قابل توجهی از اعتبارات خیری تامین می‌شود.

مدیر کل نوسازی مدارس استان  گفت: تعداد پروژه‌های مشترک بین خیرین و نوسازی مدارس در سال گذشته، 37 مورد با اعتبار 38 میلیارد تومان و  اکنون نیز 44 پروژه نیمه‌تمام و در حال ساخت مشترک بین خیرین و نوسازی مدارس در استان 44 مورد است که برای اتمام  آن به 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز می باشد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد با اشاره به اقداماتی که در جهت استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس انجام شده است، افزود: سیستم گرمایشی یک هزار و600 مدرسه در استان استاندارسازی شده است و استاندارسازی سیستم  بیش از یک هزار مدرسه نیز در دست انجام است.


بعد از آن نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تقدیر از از تلاش های صورت گرفته در اداره کل نوسازی مدارس استان گفت: در قانون برنامه برای افزايش ايمني و مقاوم سازي مدارس و فضاهاي پرورشی و ورزشی آموزش و پرورش، معادل ریالی سه ميليارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی اختصاص یافته است


عضو مجمع نمایندگان استان با اشاره به برخی مصوبات قانون برنامه در جهت حمایت و توسعه فضاهای آموزشی گفت: برای افزايش ايمني و مقاوم سازي مدارس و فضاهاي آموزش و پرورش، مصوب شد تا معادل ریالی سه ميليارد دلار از محل حساب ذخيره ارزي در بودجه سنواتي اختصاص یابد و اولويت این اعتبار نیز برای مناطق محروم و پروژه هاي نيمه تمام آموزشي، پرورشي و ورزشی باشد كه بايد تا پايان سال دوم برنامه به اتمام برسد.

دکتر دهقانی ادامه داد: در صورت عدم تحقق این منابع، دولت مجاز است يك درصد از هزينه‌هاي شركت ها و بانكهاي دولتي را كسر و پس از واريز به خزانه؛ براي تحقق اين موضوع اختصاص دهد.

بعد از این نشست مدیرکل نوسازی مدارس استان به همراه نماینده مردم شریف میبد و تفت بمناسبت هفته دولت به بازدید از تعدادی از پروژهای در حال ساخت اداره کل نوسازی مدارس در شهرستات میبد پرداختند  که از آن جمله 2مدرسه 12کلاسه خیری امام حسین (ع)  که با اعتباری بالغ بر 60میلیارد تومن ساخت آن به اتمام رسیده و هم چنین بازدید از اردوگاه دانش آموزی بنستان پرداختند










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا