نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه اختصاص بودجه در کشور نیاز به تجدید نظر دارد، گفت: بودجه مناطق محروم با عدالت پرداخت شود.
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار مدیرکل حراست سازمان برنامه و بودجه، در ارتباط با روند تصویب و اختصاص بودجه در کشور اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در ارتباط با بودجه در کشور وجود دارد این است که پس از هشت ماه که از سال می‌گذرد هنوز در برخی مواقع بیان می‌شود که بودجه اختصاص پیدا نکرده است.
وی با اشاره به اینکه هرچه زمان را هدر دهیم پیشرفت امور کشور را به تعویق انداختیم، گفت: در برخی از استان‌ها میزان کارایی در فصل سر سال کمتر و هزینه‌‌ها بیشتر است و اگر بودجه در ماه‌های ابتدایی سال اختصاص پیدا نکند، با مشکل مواجه می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: الان با هر یک از مدیران که در استان صحبت و پیگیری امور می‌کنیم، به بودجه اشاره می‌کنند، این موضوع سبب ضربه خوردن برنامه‌های توسعه‌ای کشور و ارائه خدمات به مردم می‌شود.
ناصری یزدی بر ضرورت اختصاص بودجه در زمان مناسب تاکید کرد و افزود: به نظر می‌رسد که در ارتباط با برنامه‌ریزی در بحث بودجه کشور باید تجدید نظر شود.
امام جمعه یزد گفت: یکی دیگر از مواردی که در ارتباط با بودجه باید به آن توجه شود، در نظر گرفتن اولویت‌ها و حداقل مساوات نسبت به همه ارگان‌ها است که باید حتما در بودجه مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه برخی موارد احساس می‌شود بودجه در بخشی از موارد به صورت فرمایشی می شود، گفت: لازم است بودجه بین تمام ادارات و ارگان‌ها به صورت عادلانه تقسیم شود و اداراتی که قدرت کافی ندارند در این زمینه محروم نشوند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: فعالیت‌های سلیقه‌ای در بحث بودجه و اختصاص آن سبب ظلم به برخی از بخش‌های کشور می‌شود که عدم توسعه همه جانبه را به دنبال دارد.
ناصری یزدی با بیان اینکه نتیجه تمام این موارد ضرر کردن مردم و انقلاب است، افزود: بودجه‌ریزی ما باید به صورتی باشد که در ابتدای هر سال سهم استان‌ها به صورت کامل مشخص باشد و هر استان هم بودجه تعیین شده را به صورت کامل دریافت کنند.
امام جمعه یزد با اشاره به توجه خوب مردم یزد به پرداخت مالیات اشاره کرد و گفت: زمانی که یک استان مالیات خوبی پرداخت می‌کند باید به همان میزان نسبت به دیگر استان‌ها تشویق شود تا هم مردم آن استان تشویق به پرداخت بهتر مالیات شوند و هم دیگر استان‌ها به سمت پرداخت مالیات کامل و سر موقع اقدام نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا