با اجرای طرح لیبل گذاری لاشه های استحصالی هرگونه سوء استفاه در عرضه گوشت بی کیفیت و ناسالم کاهش می یابد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد مسئول شبکه دامپزشکی بهاباد گفت: لیبل به عنوان شناسنامه لاشه حاوی اطلاعاتی مانند: نام کشتارگاه، تاریخ تولید، تاریخ مصرف، شرایط نگهداری و نوع لاشه می باشد؛ که نشان دهنده کنترل کیفیت گوشت توسط دامپزشکی و تایید کننده سلامت آن می باشد.

 محمدعلی دادگرنیا با بیان اینکه این طرح با تصمیم و همکاری فرمانداری، شهرداری، صنعت، معدن و تجارت، شبکه دامپزشکی و شبکه بهداشت اجرا می شود، گفت: با این اقدام مردم شهرستان می توانند با اطمینان بیشتری نسبت به گذشته گوشت مورد نیاز خود را فراهم کرده و علاوه بر اطمینان از سلامت گوشت، از جنسیت گوشت خریداری شده نیز اطمینان پیدا کنند.

دادگرنیا اظهار داشت: در این طرح دام های نر اعم از سبک و سنگین با لیبل سفید و دام های ماده با لیبل قرمز رنگ از یکدیگر متمایز می شوند.

وی افزود: با عملیاتی شدن این طرح و ایجاد قابلیت شناسایی برای مشتریان، از ایجاد سوء استفاده در مراکز عرضه انواع گوشت جلوگیری و شهروندان می توانند نسبت به هزینه پرداختی در خرید گوشت اطمینان کسب کنند.

مسئول شبکه دامپزشکی بهاباد از مردم خواست از خرید هرگونه گوشت بدون مهر و لیبل دامپزشکی خودداری کرده و در صورت مشاهده لاشه فاقد مهر و لیبل دامپزشکی، آنرا را به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا