رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان یزد گفت : در راستای اجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی در شهریور ماه سال جاری که متقارن با آغاز سال تحصیلی جدید و شروع ماه محرم گردید ، این سازمان با هماهنگي اتاق‌ اصناف مرکز استان متناسب با وظايف و مسئوليت‌هاي محوله بويژه در سطوح خرده فروشي و همچنین استفاده از ظرفيت بازرسان و ناظرين افتخاري و جلب مشارکت سایر دستگاهها و نهادهای ذیربط (سازمان جهادکشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی،اداره کل استاندارد واداره کل تعزیرات حکومتی) با انجام گشت‌هاي مشترک بازرسی، نظارت بر عملكرد واحدهاي توليدي ، توزيعي و خدماتي و برخورد با تخلفات بویژه در زمینه احتکار و نگهداری کالا به قصد سود آوری بیشتر را در دستور کارخود قرار داد . که در این راستا 8583 مورد بازرسی از مراکز خرد و کلان در سطح عرضه صورت گرفت و از این ناحیه 395 مورد پرونده تخلف به ارزش بالغ بر855 میلیارد ریال تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است.

محمد رضا علمدار یزدی افزود : از ابتدای طرح  بازگشایی مدارس تا کنون ، 356 مورد گزارش مردمی از طریق ستاد خبری دریافت كه 265 فقره از طریق عموم مردم و 91 مورد توسط ناظرین افتخاری گزارش شده است . 93 درصد این گزارشات مربوط به کالا و 7 درصد مربوط به خدمات بوده است.

وی ادامه داد : بیشترین گزارشات مردمی مربوط به انواع نان( 10درصد) ، سلولزی و بهداشتی ( 9درصد )، میوه و سبزی (8 درصد)، گوشت قرمز(7.5درصد ) می باشد . مضافا اینکه برای پیشگیری از تخلفات و تسهیل در رسیدگی به شکایات مردمی 151 مورد گشت مشترک بازرسی برگزار که منجر به تشکیل 28 فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی بالغ بر 853 میلیارد و 112 میلیون ریال گردیده است .

علمدار یزدی خاطر نشان کرد: طی دوره مذکور 18 مورد گزارش در زمینه احتکار و گرانفروشی دریافت و رسیدگی شده است.

رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان با تاکید بر اینکه تمام واحدهای صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخنامه در معرض دید عموم هستند افزود: شهروندان می توانند هرگونه تخلف احتکار، گرانفروشی، کم‌فروشی، نداشتن برچسب قیمت و ارایه نکردن فاکتور از سوی فروشندگان را با شماره 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گزارش کنن










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا