محمدرضا صباغیان در جلسه صبح امروز مجمع نمایندگان استان یزد که با حضور اعضای شورای تامین استان ، معاونین استانداری، مدیران استان، مدیر کل امنیتی وزارت کشور و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور با موضوع آب برگزار شد از عملکرد وزارت کشور در زمینه تامین امنیت خط انتقال آب استان یزد انتقاد کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه از وزارت کشور و شرکت آب و فاضلاب یزد گلایه مند هستیم گفت: ۲۵ مرتبه به خط انتقال آب از اصفهان به یزد تعرض شده اما در خصوص پیگیری هیچ اتفاق خاص رخ نداده است.

نماینده حوزه انتخابیه مهریز با اشاره به اینکه متاسفانه تعرض در حضور نیروی انتظامی صورت می گیرد اظهار داشت:در دو سال اخیر متاسفانه میزان آب خط یک انتقال از ۹۵ لیتر در ثانیه به ۴۵ لیتر کاهش یافته است.

نماینده مردم شهرستانهای ابرکوه،بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چنانچه فقط ۴۸ ساعت آب استان قطع شود با بحران روبرو می شویم و یزد نیز می تواند پیرامون عدم انتقال سنگ آهن به اصفهان اقدام کند اما تاکنون سعه صدر نشان داده ایم.

صباغیان با اشاره به اینکه کشورهای عربی آب دریای خلیج فارس را تصفیه و انتقال می دهند گفت: مدیریت و کار در استان ضعیف است. طرح خط انتقال دریای عمان نیز در قالب حرف است،طرح بهشت آباد تعطیل و برای انتقال آب از خلیج فارس هیچگونه مدیریتی وجود ندارد.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور با بیان اینکه سرنوشت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر با موضوع مهم تامین آب در دست نمایندگان است خطاب به مدیر کل امنیتی وزارت کشور و مدیر عامل آب و فاضلاب خاطر نشان کرد:پیام ما را به وزیر نیرو برسانید و اعلام کنید نمایندگان استان به شدت از عملکرد جنابعالی گلایه مند هستند.

وی همچنین بر برقراری امنیت منطقه ورزنه تاکید کرد و گفت: متاسفانه حقوق این منطقه در اصفهان دیده نشده و تاکید موکد می کنم روند انتقال آب به استان یزد بسیار کند و لاکپشتی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا