مدیر کل دامپزشکی استان یزد به همراه معاون فرماندار شهرستان ابرکوه از پست قرنطینه این شهرستان، واقع در محور ابرکوه به استان فارس و اصفهان بازدید و به بیان اهمیت این پست پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد: علی اکبر حدادزاده ضمن بازدید از جایگاه این پست، ضمن بیان نقش مهم قرنطینه در کنترل و پیشگیری از بیماری ها گفت: نظارت های صورت گرفته بر حمل دام، طیور و سایر نهاده های دامی توسط پست قرنطینه ابرکوه به عنوان یک شهرستان مرزی، نقش مؤثری در کنترل و جلوگیری از ورود بیماری به استان و سایر نقاط کشور را دارا می باشد.

حدادزاد تصریح کرد: با توجه به اهمیت کنترل بیماری آنفلوانزا، نظارت بر حمل طیور زنده و کود مرغی در مبادی ورودی و خروجی این شهرستان و مقابله با محموله های قاچاق فاقد مجوز، جایگاه این پست را ارتقاء داده است.

وی گواهی بهداشتی حمل را یکی از ابزارهای مؤثر در تأیید سلامت محموله های انتقالی و جلوگیری از انتشار بیماری برشمرد و اخذ آن را توسط دامداران و مرغداران جهت جابجایی محموله های دام وطیور زنده و فراورده های مرتبط ضروری خواند.

نامبرده در پایان با بیان نقش مهم دامپزشکی در حفظ سلامت جامعه و منابع غذایی مردم، از تلاشگران این عرصه تقدیر و تشکر نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا