ساختمان پست قرنطینه شهید محمدی در مهریز با حضور امام جمعه، فرماندار مهریز، فرمانده نیروی انتظامی، مدیر کل دامپزشکی استان، رئیس و جمعی از پرسنل شبکه دامپزشکی مهریز افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد: مراسم افتتاحيه ساختمان جديد پست قرنطینه شهید محمدی که جزء یکی از مؤثرترین پست های کشور در پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد؛ در ایام الله دهه فجر صورت گرفت.

علی اکبر حدادزاده؛ مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: پست های قرنطینه نقش اسای در کنترل محموله های دام زنده و فراورده های خام دامی در کشور دارند.

حدادزاده با تأکید بر آنکه صنعت دام و طیور بزرگترین صنعت بعد از نفت می باشد؛ نقش دامپزشکی در حفظ این صنعت را بسیار مؤثر خواند و با اشاره به یکی از شاخص های مهم اداره دامپزشکی مبنی بر کنترل بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام تصریح کرد: عملکرد 40 ساله اداره کل دامپزشکی استان یزد در حوزه کنترل تردد دام و فراورده ها؛ از صفر به صدور حداقل 13 هزار مجوز بهداشتی با حجمی بالغ بر 486هزار تن در سامانه برخط قرنطینه بوده است.

وی در ادامه با بیان آنکه بیش از 500 خودرو برای حمل فراورده های خام دامی از سوی اداره کل دامپزشکی شناسایی و ساماندهی شده است، افزود: رانندگان تنها با کسب مجوز حمل از سوی اداره دامپزشکی که نمایانگر سلامت محموله می باشد؛ مجاز به انتقال فراورده های خام دامی می باشند و در صورت حمل بدون مجوز گواهی معتبر، خودروی آنان توسط ناظرین پست قرنطینه، در راستای کنترل بیماری ها توقیف و پیگیری قانونی صورت می گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا