دكتر محمد رضا ميرجليلي در آيين افتتاحيه هشتمين كنگره بين المللي و جشنواره دانشجويي طب توليد مثل گفت: آينده رشته طب توليد مثل در كشور ما بسيار روشن و اميدوار كننده است و درمان بسياري از بيماريها در تخصص هاي ديگر، نيازمند همگرايي با رشته طب توليد مثل است.

وي با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با یک رشته آغاز و در حال حاضر 97 رشته دارد، اظهار کرد: تاکنون 20 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف از دانشگاه علوم پزشکی یزد فارغ التحصیل شدند.
وی وجود اساتید و نخبگان علمی مجرب را از جمله مهمترین ظرفیت‌ها و ویژگی‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی دانست و افزود: در 10 سال آینده دنیا جهش قابل ملاحظه‌ای در حوزه علمی خواهد داشت و ما باید خود را برای همراهی با این جهش آماده کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اهمیت رشته ژنتیک و طب تولید مثل، گفت: ما باید همگرایی مناسبی در این رشته با دیگر رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی پیدا کنیم و این مهم فقط با تدوین برنامه مسنجم محقق می‌شود.
پرفسور «عباس افلاطونیان» رییس مرکز ناباروری استان یزد در ادامه با بیان این‌که طرح لقاح خارج از رحم اولین طرح تحقیفاتی مرکز ناباروری استان یزد بود، تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر مرکز ناباروری یزد به پژوهشکده علوم تولید مثل تبدیل شده است.
وی افزود: برگزاری دوره‌های مدون با عنوان پی اچ دی و فلوشیپ از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار پژوهشکده تولید مثل یزد است.
رییس مرکز ناباروری استان یزد تهیه و انتشار مجله تخصصی را از دیگر اقدامات انجام شده در این مرکز دانست و گفت: رفع نیاز جامعه هدف یکی از مهمترین اولویت های اجرایی این مرکز آموزش و تحقیقاتی است.

 

عکس از: سرویس عکس یزدفردا










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا