یزدفردا"دویست و سی وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد بعد از قرائت کلام ا... مجید و قرائت سوگند نامه اعضا و با حضور مهندس محمدرضا عظیمی زاده شهردار و خواجه منصوری مدیر منطقه3 شهرداری آغاز شد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"در ابتدا این جلسه حجت الاسلام شیخ عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهر یزد ضمن تبریک فرارسیدن ولادت امام محمد باقر(ع) ( به روایتی)، به نبود زيرساخت های مناسب برای پیاده روی در شهر اشاره کرد وافزود : متاسفانه آمار پیاده روی ها در شهر بسیار کم است و توسعه پیاده‌روی درون شهری یکی از دغدغه‌های شورای اسلامی شهر  می باشد که باید زیرساخت های آن در شهر فراهم شود.

حجت الاسلام شیخ عباس زارع در ادامه به سالروز درگذشت آیت ا... سید محمد طباطبایی اشاره کرد و اظهار امیدواری كرد: بتوانیم از راه ومنش و اخلاق بزرگانی چون حضرت آیت ا... سید محمد طباطبایی در امورات کار وزندگی استفاده کنیم.

در ادامه جلسه علنی شورا، ملیحه امینی اصل  در سخنان پیش از دستور خود ،گزارشی از سفر خود به مشهد و شرکت در همایش هفتمین کنفرانس ملی برنامه ریزی و مدیریت شهری که به میزبانی مشهد برگزار شده بود، را ارائه داد.

به گفته وی چشم انداز بلند مدت یک شهر،  شهر هوشمند،  خدمات الکترونیک شهرداری و تحلیل ویژگی های مدیریت شهری و غيره از مهمترین مباحثی بود که در این همایش موردبحث وبررسی قرار گرفت.

در ادامه خواجه منصوری مدیر منطقه3 شهرداری ،گزارش 6ماهه عملکرد منطقه3 شهرداری شامل هزینه ها ودرآمدها، آسفالت معابر، کف سازی وپیاده روسازی، ساخت، بازسازی ومرمت پارکها و عملکرد اجرائیات منطقه را ارائه نمود.

وي در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه ساخت وساز تلاش کرده ایم تا هرگونه ساخت وساز با مجوز ونظارت شهرداری انجام شود، افزود: در زمینه ساخت وسازهای غیرمجاز ، تا کنون 12مورد تخریب کامل انجام شده، 14 مورد اجرای حکم شده و 18 مورد هم در حال گرفتن دستور نمایندگی برای اجرای حکم می باشد.

همچنین در این جلسه وحید رضا خباززاده یزدی از شهردار خواست تا نسبت به برطرف شدن مشکل هندسی در سه راه پژوهش و روبروی پارک پرستار فکری اساسی اندیشیده شود تا در این تقاطع شاهد تصادفات زیاد و نارضایتی مردم نباشیم.

در ادامه جلسه موضوع شهرک طوبي به طور جدی مورد بررسی وپیگیری قرار گرفت و پس از بيش از یک ساعت بحث و تبادل نظر در مورد فازهای شهرک طوبي و ارائه خدمات به این منطقه، ادامه پیگیری وبررسی این موضوع  به جلسه بعد موکول شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا